Mesterséges intelligenciát használt az ID@Xbox marketingjében a Microsoft?

Egy téli témájú kép, rajta egy Xbox logóval, és néhány ember a hóban játszik. Ez okozott nagy felfordulást.

 

A lent látható képet publikálta a Microsoft az ID@Xbox Twitter-fiókján. Ezt a felhasználók gyorsan kritizálni kezdték, ugyanis szerintük a mesterséges intelligencia segítségével hozta létre a redmondi cég. Furcsa fekete vonalak vannak a képen sok helyen, és a legtöbb esetében ezek értelmét nehezen tudjuk kifejteni. Az Xbox-logó nem egyezik meg azzal, amit ezen a képen kívül látnánk, a karakterek arcainak aránya és látványa is furcsa. Szóval mindezek arra utalnak, hogy a Microsoftnál valaki piszkosul lusta volt (értjük, hogy az év elején járunk, de azért ennyire nem kéne komolytalanul venni), és milyen meglepő, azóta törölve lett…

A Twitteren az egyik felhasználó lementette a tweetet a képpel együtt, és alig várja már az ilyenkor kötelező bocsánatkérő üzenetet, egy másik felhasználó, Joey Miller (aki ráadásul művészként dolgozik…) pedig jól megmondta: semmi sem mondja, hogy jobban érdekli a Microsoftot az indie munka, mintsem az, hogy a promóciós művészeti assetekhez mesterséges intelligenciát vesz igénybe. Ezt persze szarkasztikusan kell gondolni.

Novemberben az Xbox egy több évre szóló megállapodást kötött az Inworlddel, hogy mesterséges intelligenciát használjon a párbeszédekhez és a narratívához szükséges eszközökhöz. „A fejlesztői oldalon gondoljunk arra, hogy egy játékban több millió dollárt költenek a lokalizációra, a forgatókönyvre, arra, hogy a játékosok hogyan jutnak el A pontból B pontba, és hogy a nem játékos karakterek párbeszédet folytatnak. A mesterséges intelligencia minderről gondoskodhat. Most azt mondod: „A játékosnak el kell jutnia A-ból B-be”, és ahelyett, hogy több ezer sornyi szkriptet vagy kódot kellene írnod, egyszerűen csak az AI juttat el téged A-ból B-be. Olyan dolgok, mint a lokalizáció és a dolgok új nyelvekre való átültetése. Ha a játéktesztelésre gondolunk, milliónyi mesterséges intelligenciával rendelkező robot képes végigfutni egy Minecraft-szintet, és megtalálni, hol akadnak el a játékosok, hol költenek pénzt, hogyan gondolkodnak a szintről. Szóval ez – bocsánat – játékmegváltoztató a fejlesztők számára,” fejtette ki a részleteket az Xbox pénzügyi igazgatója, Tim Stuart a Wells Fargo TMT Summiton.

Csakhogy eléggé megosztó MI-t használni ilyesmihez.

Forrás: VGC

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu