A Mass Effect korábbi fejlesztőjének új játékában hőseink döntéseinek akár „„évtizedekkel” később is lehet hatása

A Mass Effect korábbi fejlesztőjének új játéka olyan döntéseket tartalmaz, amelyek „évtizedek” alatt játszódnak le. Az Exodus fejlesztői új részleteket osztanak meg a készülő RPG-ről, többek között olyan döntéseket, amelyeket a játékosok hihetetlenül hosszú idő alatt játszódnak le.

 

A nemrég bejelentett Exodus játékban a játékosok évtizedeken keresztül láthatják majd, hogyan játszódnak le a meghozott döntéseik. Ez az innovatív funkció olyan szintű elmélyülést biztosíthat, amilyet a műfajban még soha nem láttunk.

Az Exodus egy hamarosan megjelenő sci-fi akció-kaland szerepjáték. A projektet jelenleg az Archetype Entertainment fejleszti, egy új stúdió, amelyet a BioWare korábbi munkatársai, például az iparág veteránjai, James Ohlen és Drew Karpyshyn alapítottak. Ohlen, aki leginkább az első két Baldur’s Gate játék, az eredeti Knights of the Old Republic és a Dragon Age vezető tervezőjeként ismert: Origins, Karpyshyn pedig a Mass Effect 1 és 2 vezető írója volt. Már önmagában e két név kötődése a projekthez is elég volt ahhoz, hogy a korábbi munkáik rajongói kíváncsiak legyenek arra, hogyan feszegetik a médium határait az Exodusszal.

A BioWare korábbi fejlesztői a The Game Awards 2023-on bejelentik az Exodus-t, egy ambiciózus triple-A sci-fi szerepjátékot Matthew McConaughey főszereplésével.
A játék fejlesztőcsapatának kérdés-felelet videójában Ohlen megerősítette, hogy az Exodus a Mass Effecthez hasonlóan többféle befejezést tartalmaz majd, de ezeket a befejezéseket az időtágulás fogja befolyásolni. Ez azt jelenti, hogy a játékosok olyan döntéseket hozhatnak majd, amelyek éveket, évtizedeket és évszázadokat ölelnek át.

„Az időtágulás, és az, hogy ez hogyan befolyásolja a döntéseidet, a játék lényege”.

Az időtágulás lényegében a különbség aközött, ahogyan az időt az egyik megfigyelő egy másikhoz képest érzékeli. Ez függ a relatív mozgásuktól vagy a gravitációs mező helyzetétől. Ezért van az, hogy az időt az űrben másképp érzékelik, mint a Földön. Ez tehát az Exodus egyik alapvető játékmechanikájaként illik ide, mivel a játék nagymértékben az űrutazásra összpontosít, sőt, a játék szlogenje még az is, hogy „Légy te az utazó”.

Nyilvánvaló, hogy az Exodus Christopher Nolan Interstellar című filmjéből merít ihletet, amelynek története az űrutazás és az időtágulás trippere körül forog. Érdekes lesz látni, hogy egy ilyen elmés narratív koncepció hogyan ültethető át a videojátékok médiumába. Az Interstellar sztárja, Matthew McConaughey volt az, aki még a színpadra is kiállt, és bejelentette a projektet a 2023 Game Awards-on. McConaughey azt is megerősítette, hogy ő lesz az Exodus főszereplője, bár egyelőre nem tudni, milyen szerepet kap a játékban.

Az Exodusnak jelenleg nincs ismert megjelenési ablaka, és magáról a játékról is csak kevés részletet tudni. Azonban az iparági veteránokkal az élen, a példaértékű filmes hatással és az innovatív játékkoncepcióval az Exodusnak megvan a lehetősége arra, hogy ismét újradefiniálja a műfajt.

Az Exodus jelenleg PC-re, PS5-re és Xbox Series X-re készül.

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu