Bár elsőre úgy tűnik, hogy nem kevés ilyen játék jut el a boltokba, a minőség miatt nem minden vezet jó eredményre.
A Monolith korábban korrekt játékokat hozott össze a Middle-Earth: Shadow of Mordorral és a Shadow of Warral, a Traveller’s Tales az IP megLEGÓsításában volt sikeres, a Lords of the Ring Online pedig hosszú ideje fut sikeresen. Csakhogy a The Lord of the Rings: Return to Moria nem volt kiváló, a The Lord of the Rings: Gollum pedig használhatlanul pocsék játék lett (és emiatt a Daedalic Entertainment kivonult a játékfejlesztésből). Pedig a 2017-es Shadow of War után nem volt nagy aktivitás az IP körül (pár mobilos játék, egy kártyajáték, és az MMO kiegészítői). Most pedig készül az Amazonnál egy MMO, de azon túl még hatalmas a kérdőjel az IP videojátékos jövője körül.
Emiatt a 2024-es évnek nagy változásokat kell elhoznia a Tolkien-hagyaték kapcsán. A Private Division (a Take-Two egyik kiadóágazata) a tervek szerint idén ki fog adni egy olyan játékot, amiben Shire lesz a középpontban. Aztán ott van az Amazon MMO-ja, de ki tudja, hogy ők mikorra fognak elkészülni vele. Egyik projektről sem tudunk sokat, de a The Lord of the Rings: Gollum és Moria után a rajongókat nehéz lesz meggyőzni (de eközben ez fontos lesz). És rajtuk áll vagy bukik a franchise hosszabb távú jövője: ha nem győzi meg ez a két projekt a közönséget, ők csak hanyagolni fogják az egészet.
A másik aspektus az Embracer Group körül forog. A Lars Wingefors vezette konglomerátum tavaly alaposan elkezdte meghúzni a derékszíjat, miután a szaúdi Savvy Gamesszel tervezett 2 milliárd dolláros megállapodás nem valósult meg, így több stúdió (pl. a Saints Row kapcsán ismert Volition) is be lett zárva. A hatalmas tempóban terjeszkedő kiadócsoport már beismerte, hogy nagy hangsúlyt fognak fektetni a Gyűrűk ura IP-re, így nekik is nagy teher nyomja már most a vállukat.
Nem könnyű az IP jövője.
Forrás: GameRant