Végre érkezik az Nvidia várva várt RTX Remix alkotói eszközkészlete!

TECH HÍREK – A 2022-ben bejelentett teljes Nvidia RTX Remix alkotói eszközkészlet béta verziója már majdnem elérhető.

 

 

Az Nvidia RTX Remix modding platformjáról eredetileg még 2022 szeptemberében számoltak be. Végre az Nvidia közlése szerint január 22-én nyílt béta verzióban is megjelenik a teljes creator toolkit. Ez felveti annak a lehetőségét, hogy egy egész sereg régi játék frissülhet ray-traced látványvilággal, AI-fejlesztett textúrákkal és egyebekkel.

Tavaly áprilisban az Nvidia kiadta a platform RTX Remix futtatási elemét, amely képes valós időben rögzíteni egy játékjelenetet, és lejátszáskor lecserélni az eszközöket, miközben RTX technológiát, például path tracinget, DLSS 3-at és Reflexet is befecskendez.

Ez egyfajta gyors és piszkos módja volt annak, hogy megtapasztaljuk, mire képes az RTX Remix egy régi játékban. Az új RTX 40-es sorozatú Super GPU-k körüli CES bejelentések részeként az Nvidia január 22-re tette a teljes eszközkészlet megjelenésének dátumát is. Ez sokkal nagyobb kontrollt ad a játékmódosítóknak, hogy új eszközöket és fényeket rendeljenek hozzá egy remasterelt jeleneten belül. Valamint AI eszközökkel újraépíthetik a játék bármely eszközének kinézetét.

Az eszközkészlet teljes nyílt forráskódú kiadását megelőzően az Nvidia néhány kiválasztott játékmodderrel együtt dolgozott néhány klasszikus cím frissítésén. A legjelentősebb talán a várva várt Half Life 2: RTX Remix, amelyet jelenleg az Orbifold Studios néven működő négy modoló csapat fejleszt. Volt már persze Portal RTX is, ami szintén az RTX Remix segítségével készült.

A játékok kódolásában és a modeszközök használatában szerzett első kézből származó tapasztalat nélkül nehéz megmondani, hogy pontosan mennyire lesz könnyű használni az eszköztárat, és hogy milyenek lesznek az eredmények.

Az eszközkészlet azonban állítólag lehetővé teszi a modderek számára, hogy a játék eszközeit egy gombnyomással importálják az alkalmazásba. Majd az eszközöket az általánosan használt USD (Universal Scene Description) formába konvertálják. Ez viszont lehetővé teszi, hogy ezeket az eszközöket könnyen módosíthassák vagy kicserélhessék olyan alkalmazások segítségével, mint az Unreal Engine, a Blender vagy az Nvidia saját Omniverse alkalmazásai.

A legjobb az egészben az, hogy ha elkészültek ezek az RTX Remix modok, könnyen exportálhatók és megoszthatók más játékosokkal az interneten. A DLSS 3 támogatás pedig automatikusan beépül minden, a Remix eszközzel készített modba. Szép.

Akárhogy is, a Half Life 2 sugárkövetéses vizuális megjelenítéssel, valamint AI-javított és felskálázott textúrákkal frissített Half Life 2 kilátása több mint izgalmas.

Ráadásul az eszközkészlet azt jelenti, hogy nem kell az eredeti fejlesztőkre hagyatkoznunk, hogy régebbi játékaikat felújítsák. Ami a Valve esetében jellemzően vagy évezredekben mérhető várakozást jelentene, vagy, ami valószínűbb, örökkévalóságot.

Forrás: Nvidia

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu