Nacon: „túl sok játék van a piacon!”

A francia kiadó kiadásért felelős igazgatója szerint túl nagy a játékkínálat…

 

A Steamen, de még a PlayStation Store-on és a Nintendo eShopon rengeteg játék van, és közülök egy nagyobb rész tekinthető gyenge, amatőr játéknak, asset flipnek (boltból vett modellek, textúrák, ilyesmi, minimális munkával). Nem csak az AAA játékok között volt tavaly botrányosan rossz (The Lord of the Rings: Gollum…), ugyanis errefelé sokkal nagyobb arányban vannak ilyen termékek jelen. Bár élénk a játékipar, ennek mellékhatása az, hogy a több játék között nagyobb arányban vannak ott ezek a bizonyos shovelware alkotások is.

A másik mellékhatás az, hogy az amúgy becsületesen létrehozott játékoknak nehezebb felkelteni a közönség figyelmét. Errő is beszélt a Gamesindustry-nak adott interjúban Benoit Clerc, a Nacon kiadásért felelős vezetője: „Jelenleg túl sok játék van a piacon. Ma már látjuk a COVID utáni befektetések eredményeit, amikor a piac felpörgött, és minden játék rengeteg pénzt hozott, így rengeteg befektetés történt. Ez két-három évvel ezután történt, így a most a piacon lévő játékokat ez idő alatt finanszírozták, és egyszerűen túl sok van belőlük ahhoz, hogy a vásárlók játszani tudjanak velük. Ha megnézzük a Steamet, egyes napokon 50-60 játék jelenik meg csak egy nap alatt, így nehezebb elég vonzerőt szerezni ahhoz, hogy egy játékot ki lehessen tenni. Olyan megjelenéseket látunk, amelyeknek nincs első napja, hogy a régi kiskereskedelmi kifejezést használjam, anélkül, hogy egy megfelelően marketingelt címnek bármilyen expozíciója lenne,” mondta Clerc.

A Nacon ezt úgy oldja meg, hogy niche, rétegműfajokat céloz meg, így az off-road versenyzés, a roguelike műfaj, vagy a sport (pl. a Big Ant Studios által fejlesztett Cricket vagy Tennis) az, amivel a francia kiadó foglalkozik. Ezen túl amúgy a megoldás az indie konszolidáció lenne, ahol például ahelyett, hogy két fejlesztő ugyanazt, vagy nagyon hasonlót hoz létre marketing nélkül, közösen teremt valami nagyobbat, ami viszont fel tudná kelteni a közönség figyelmét, így kevesebb játék lenne a piacon, a minőség pedig javulna.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu