Egy Starfield-játékos a játék fájljaiban elásva bizonyítékokat fedezett fel a fejlesztés során eltávolított komplex felfedező és túlélési funkciókról.
Friss adatbányászati eredmények alapján úgy tűnik, hogy a Starfield fejlesztése során jóval összetettebb és nehezebb játék volt, több űrutazási mechanika is kikerült a végső verzióból. Habár a Starfield kétségtelenül sikeres volt a Microsoft számára, sok játékos csalódottságát fejezte ki a Bethesda legújabb sandbox játékával kapcsolatban, különösen ha azt olyan korábbi címekhez hasonlítjuk, mint a Skyrim vagy a Fallout 4. A Starfield legfrissebb értékelése a Steamen csak 28%, és a játékosok száma folyamatosan csökken.
Bár a Bethesda dicséretet érdemel azért, mert merészet lépett a Starfield procedurális generálásának bevezetésével, a játék felfedezési ciklusának közönségfogadtatása csak langyos volt. Sok rajongó méltatta a Starfield hajóépítő funkcióját, de ugyanennyien bírálták a Settled Systems kopár bolygóin való monoton barangolást, amit nem túl magával ragadó töltőképernyők és egy kívánnivalót hagyó felhasználói felület köt össze.
Azonban úgy tűnik, hogy a Starfield fejlesztése során nagyobb hangsúlyt fektettek a túlélési elemekre, amit Todd Howard is megerősített egy korábbi interjúban. Egy rajongó, redsaltyborger felfedezte a Starfield régi csillagtérképének maradványait a játék fájljaiban, ami különösen érdekessé teszi ezt a leletet, hogy a csillagrendszerek jellemzőkkel és veszélyekkel bírtak, amelyekkel a játékosoknak szembe kellett nézniük. Ez arra utal, hogy az űrutazás nagyobb szerepet játszott a Starfieldben a megjelenés előtt, és a térkép megerősíti az olyan elvetett mechanikákat, mint az üzemanyag-fogyasztás és a csillagközi kereskedelem.
Early concept/iteration of the starmap found tucked away in data files
byu/redsaltyborger inNoSodiumStarfield
A térkép a Leviathan IV-et ábrázolja, egy rövid lore-leírással, mely szerint ez egy ásványokban gazdag rendszer, amit a kalózok értéktárgyak elrejtésére használnak. Ez a funkció hiányzik a Starfield jelenlegi felhasználói felületéről, és hozzáadása sokat lendíthetett volna a Settled Systems hangulatán és történetén. Ezenfelül a Leviathan IV korábban napsugárzással és mikrometeoroidokkal bírt, két veszéllyel, amelyek megnehezítették volna az űrutazást – az első kisebb burkolatsérüléseket okozhatott, míg a második akár végzetes kimenetelű lehetett a játékos hajójára nézve.
A Bethesdától megtudtuk, hogy a Starfieldet hét évnyi fejlesztés után vált élvezetessé játszani, így valószínűleg jó okkal távolították el ezeket a mechanikákat. A Starfield gazdasága statikus, a játékosok gyorsutazással jutnak el egyik bolygóról a másikra, nem kell aggódniuk az üzemanyag elfogyása miatt, és nincsenek veszélyek az űrben. Habár ez stabil játékmenetet biztosít, néhány játékos a Reddit-fórumokon úgy véli, hogy a végleges verzió felvizezettnek tűnik.
A 2024 februárjára tervezett nagyszabású Starfield-frissítéssel a Bethesda már elkezdte a játék utólagos támogatását. Bár a frissítés főleg hibajavításokra összpontosít, a fejlesztők utalnak arra, hogy 2024 első felében egy „új utazási mód” is bekerülhet a játékba. Végülis még nem tudni, hogy ezek a kivágott funkciók vajon valaha is újra megjelennek-e a játékban.
Forrás: Gamerant