Az Aspyr új információkat közölt a PlayStation Blogon arról, hogy miképp vette kezelésbe Lara Croft első három megjelent kalandját. (Megtehették volna, hogy az első ötöt modernizálják, hiszen az lenne az első generáció. A második kezdetét, a Tomb Raider: The Angel of Darkness-t hagyjuk…)
„Egy feltörekvő videojáték-gyártó cég, az Aspyr piacra dobja a Tomb Raider II-t Macintosh számítógépekre. Az Aspyr 2003-ig folytatta a Tomb Raider franchise-ot, és 2003-ban megjelentette a Tomb Raider, Tomb Raider III, Tomb Raider: The Last Revelation, Tomb Raider: Chronicles és Tomb Raider: The Angel of Darkness-t. Mindig is szerettük volna ezeket a címeket újrakezdeni, de folyton vita folyt a megfelelő megközelítésről. Évekig dolgoztunk a megőrzés és a modernizálás megfelelő egyensúlyán, és amikor úgy éreztük, hogy elkaptuk a fonalat, felvettük a kapcsolatot barátainkkal a Crystal Dynamicsnál. Mivel a Crystal Dynamics tovább bővíti a Tomb Raider franchise-ot, az időzítés tökéletesnek tűnt, hogy újra bemutassuk a közönségnek azokat a játékokat, amelyekkel minden kezdődött. Egyszerre akartuk tisztelni a franchise alapjait, és a modern közönség számára is elérhetővé tenni az eredeti játékokat teljes pompájukban. Hogyan nézne ki a megőrzés és a modernizáció egyensúlya? Úgy hívjuk, hogy Tomb Raider I-II-III Remastered,” vezeti fel a posztját az Aspyr.
A fejlesztést megelőzőleg három kategóriára osztották a projektet: a mérnöki munkálatok, a játékmenet és a művészet. Az elsőnél már a legelején eldöntötték, hogy az eredeti forráskódot és engine-t használják, mert nem lehet a varázslatot újjáépíteni. Vissza lehet váltani az eredeti kinézetre is, így ha a klasszikus, akkoriban erős vizualitást szeretnénk, azt is választhatjuk.
A játékmenet során minden puzzle, ugrás, titok és ellenfél ugyanott van, ahol az eredeti három játékban. A Legend/Anniversary/Underworld hármast vették ihletül a modern kontrolleres beálltásokhoz. A jobb analóg karral teljes körűen kezelhetjük a kamerát és a kamera pozíciójától üggően mozog Lara, de a tankos eredeti irányítás is választható. A minimális kezelőfelület miatt korábban hiányosság volt, amikor a bossfightoknak nem volt energiacsíkjuk. Ezt pótolta az Aspyr. A játékokban csak a menüben volt 3D-s modell a medkiteknek és a lőszernek, a játékban pedig 2D-s sprite-okat használtak. Itt kompromisszumra, de valami jobbra számíthatunk. Több mint 200 trófa/achievement lesz a pakkban (az egyiket azért kapjuk, hogy Winstont, az inast a fagyasztóba zárjuk). Fotó mód is lesz, illetve néhány meglepetés, amiről nem beszéltek.
A művészet esetében az volt az elképzelés, hogy úgy nézzen ki a három játék, ahogy arra emlékszünk, mert néhány korai játékteszt során a tesztelők nem ismerték fel, hogy modern művészeti irányzattal játszanak. A Crystal Dynamics segítségével előre elkészített és valós idejű megvilágítási hatások vannak, kapunk új modelleket, környezeteket és ellenfeleket, hogy lássuk, miképp nézne ki modern technológiával és eszközökkel egy PS1-es játék, Lara is új modellt kapott, és a modern vizualitásnál finomhangoltak pár dolgot az új modellekkel, hogy letisztult összképet kapjunk.
A Tomb Raider I-II-III Remastered február 14-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re (Steam), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re.
Forrás: Gematsu