Tomb Raider I-II-III Remastered: a régi Lara megújult

Az Aspyr új információkat közölt a PlayStation Blogon arról, hogy miképp vette kezelésbe Lara Croft első három megjelent kalandját. (Megtehették volna, hogy az első ötöt modernizálják, hiszen az lenne az első generáció. A második kezdetét, a Tomb Raider: The Angel of Darkness-t hagyjuk…)

 

„Egy feltörekvő videojáték-gyártó cég, az Aspyr piacra dobja a Tomb Raider II-t Macintosh számítógépekre. Az Aspyr 2003-ig folytatta a Tomb Raider franchise-ot, és 2003-ban megjelentette a Tomb Raider, Tomb Raider III, Tomb Raider: The Last Revelation, Tomb Raider: Chronicles és Tomb Raider: The Angel of Darkness-t. Mindig is szerettük volna ezeket a címeket újrakezdeni, de folyton vita folyt a megfelelő megközelítésről. Évekig dolgoztunk a megőrzés és a modernizálás megfelelő egyensúlyán, és amikor úgy éreztük, hogy elkaptuk a fonalat, felvettük a kapcsolatot barátainkkal a Crystal Dynamicsnál. Mivel a Crystal Dynamics tovább bővíti a Tomb Raider franchise-ot, az időzítés tökéletesnek tűnt, hogy újra bemutassuk a közönségnek azokat a játékokat, amelyekkel minden kezdődött. Egyszerre akartuk tisztelni a franchise alapjait, és a modern közönség számára is elérhetővé tenni az eredeti játékokat teljes pompájukban. Hogyan nézne ki a megőrzés és a modernizáció egyensúlya? Úgy hívjuk, hogy Tomb Raider I-II-III Remastered,” vezeti fel a posztját az Aspyr.

A fejlesztést megelőzőleg három kategóriára osztották a projektet: a mérnöki munkálatok, a játékmenet és a művészet. Az elsőnél már a legelején eldöntötték, hogy az eredeti forráskódot és engine-t használják, mert nem lehet a varázslatot újjáépíteni. Vissza lehet váltani az eredeti kinézetre is, így ha a klasszikus, akkoriban erős vizualitást szeretnénk, azt is választhatjuk.

A játékmenet során minden puzzle, ugrás, titok és ellenfél ugyanott van, ahol az eredeti három játékban. A Legend/Anniversary/Underworld hármast vették ihletül a modern kontrolleres beálltásokhoz. A jobb analóg karral teljes körűen kezelhetjük a kamerát és a kamera pozíciójától üggően mozog Lara, de a tankos eredeti irányítás is választható. A minimális kezelőfelület miatt korábban hiányosság volt, amikor a bossfightoknak nem volt energiacsíkjuk. Ezt pótolta az Aspyr. A játékokban csak a menüben volt 3D-s modell a medkiteknek és a lőszernek, a játékban pedig 2D-s sprite-okat használtak. Itt kompromisszumra, de valami jobbra számíthatunk. Több mint 200 trófa/achievement lesz a pakkban (az egyiket azért kapjuk, hogy Winstont, az inast a fagyasztóba zárjuk). Fotó mód is lesz, illetve néhány meglepetés, amiről nem beszéltek.

A művészet esetében az volt az elképzelés, hogy úgy nézzen ki a három játék, ahogy arra emlékszünk, mert néhány korai játékteszt során a tesztelők nem ismerték fel, hogy modern művészeti irányzattal játszanak. A Crystal Dynamics segítségével előre elkészített és valós idejű megvilágítási hatások vannak, kapunk új modelleket, környezeteket és ellenfeleket, hogy lássuk, miképp nézne ki modern technológiával és eszközökkel egy PS1-es játék, Lara is új modellt kapott, és a modern vizualitásnál finomhangoltak pár dolgot az új modellekkel, hogy letisztult összképet kapjunk.

A Tomb Raider I-II-III Remastered február 14-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re (Steam), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re.

Forrás: Gematsu

 

View post on imgur.com

View post on imgur.com

View post on imgur.com

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu