A fejlesztők több mint harmadát érintették a leépítések 2023-ban!

A Game Developer Conference (GDC) szervezője, az Informa publikálta az éves játékipari állapotokat tükröző felmérés eredményeit. Van, ami igazán lesújtó!

 

A Gamesindustry összefoglalta a játékiparba való betekintésről. A témák között a fejlesztők élményei és hozzáállásuk, a leépítések, a tartalomalkotó mesterséges intelligencia, a szakszervezetesedés, illetve az is felbukkant, hogy milyen engine-t, platformot használnak a fejlesztéshez. Az Informa a Game Developeren keresztül az Omdiával együttműködve végezte el a felmérést októberben. Több mint 3000-en vettek benne részt, és bizony az eredményekből látható, hogy a játékipari leépítésekről szóló hírek tükrözik a fejlesztők személyes élményeit.

A válaszadók 35%-át érintették a 2023-as leépítések (7% személyes érintettség, 17% kolléga, 11% cégen belül, más osztályt érintő leépítés). A legnagyobb mértékben a minőségellenőrök voltak érintettek: 22%-uk lett a tavalyi év során kirúgva. Eközben az üzleti és pénzügyi szakértők közül mindössze 2% mondta azt, hogy távozniuk kellett a munkahelyükről. Pesszimizmus is van rendesen: a megkérdezettek 56%-a legalább kis mértékben aggódik amiatt, hogy 2024-ben is el kell küldeni a munkahelyükről embereket.

A heti átlagban 40 órát dolgozó emberek aránya nőtt (tavaly 62%, idén 64%), de a szakszervezetesedés támogatottsága is (53-ról 57%-ra), elutasítottsága pedig csökkent (13-ról 12%-ra). A válaszadók 5%-a már tag. A támogatottság az életkorhoz köthető (a 18-24 évesek 72%-a támogatja, és a növekvő korral csökkenő arány jár: a 65+ éveseknél 25%). A generatív (tartalomalkotó) mesterséges intelligenciát (ChatGPT, Dall-E, GitHub Cpilot, Adobe Generative Fill) használók aránya 49% ha a fejlesztőkről vagy kollégájukról van szó, és további 15% érdekelt. Aki személyesen használja: az üzleti és anyagiakra szakosodott dolgozók 44%-a, a közösségi, marketinges és PR-os emberek 41%-a veti be a technológiát. A legkevésbé a minőségellenőrök (6%), a narratíváért és írásért felelős emberek (13%) és a hanggal dolgozók (14%) használják. A válaszadók 42%-a nagyon aggódik az etika miatt a játékokban a generatív MI használata kapcsán, 42%-uk valamelyest aggódik, 12%-ukat pedig nem érdekli.

A Unity-t és az Unreal Engine-t 33-33%-uk használja, 14%-uk házi engine-en dolgozik, 4%-uk pedig a nyílt forráskódú Godot-ot használja. 7%-uk váltott engine-t tavaly, 28%-uk pedig fontolgatta ezt. 51%-uk a Godot-ra ugrana a Unity-ről vagy az UE-ről. (A Unity a felmérés környékén jelentette be a futási díjra (runtime fee) vonatkozó költségeket.)

Ja, és a válaszadók 8%-a a Nintendo Switch utódján dolgozik, 32%-uk pedig érdeklődik iránta. (Az érdeklődést a PC vezeti 62%-a, a PlayStation 5 41%-ot ért el.)

Forrás: Gamesindustry, VGC

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu