TECH HÍREK – A Sony szabadalmat nyújtott be egy új többjátékos partnerkereső rendszerre, amely a játékmenet hosszát használja a hasonló játékidővel rendelkező játékosok párosításához.
A Sony szabadalmat nyújtott be egy olyan partnerkereső rendszerre, amely a munkamenet játékideje alapján párosítja a játékosokat. A rendszer célja, hogy a hasonló munkamenet-hosszúságú játékosokat társítsa, és figyelembe veszi az egyéb játékmunkamenet paramétereit is.
A készségalapú párosítást általában a Modern Warfare 3-hoz hasonló kompetitív játékoknál használják, ahol a hasonló tapasztalattal, győzelmekkel vagy kill/death aránnyal rendelkező játékosok kerülnek egymás ellen, míg a játékosok tartózkodási helyét szintén figyelembe veszik a párosítás során.
De, ahogy a nem rangsorolt Call of Duty lobbikban, úgy a készségalapú partnerkereső nem olyan fontos a kooperatív játékokban sem. Ezekben a játékosok olyan csapattársakat keresnek, akik kitartanak a pályán.
A kooperatív játékosok jobb kiszolgálása érdekében a Sony jelenleg egy olyan partnerkereső rendszeren dolgozik, amely a játékosok párosításakor figyelembe veszi a játékmenet hosszát. A Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez (WIPO) benyújtott szabadalom részletesen leír egy olyan rendszert, amely összehasonlítja a munkamenet tipikus hosszát. Olyan tényezőket vesz figyelembe, mint a játékosok által tartott szünetek gyakorisága és hossza. A rendszer ezután e tényezők alapján tesz ajánlásokat a párkeresésre. A bejelentés nem említ konkrét játékokat. Ám a rendszert olyan alkalmi és kampányalapú címeknél lehetne használni, mint a Bungie Destiny 2 című játéka. Nem világos, hogy a cég mennyire van benne a rendszer fejlesztésében. Vagy egyáltalán elkezdődött-e már a munka rajta.
Nem ez az első alkalom, hogy a Sony megpróbálja átdolgozni vagy javítani a partnerkereső folyamatot. Tavaly jelentették, hogy egy Cross Skill Competition rangsorolási rendszeren dolgoznak. Ez a játékosokat „házakba” csoportosítja más, hasonló képességű játékosokkal. Több házat csoportosítanának, hogy létrehozzanak egy „szomszédságot”, több „szomszédság” pedig egy „falut” alkotna.
A Cross Skill Competition nem csak arra szolgálna, hogy a hasonló képességű játékosokat összepárosítsák, mivel a játékosok meghívást kapnának a megfelelő házakhoz való csatlakozásra, és versenyeket rendeznének a különböző szintű játékosok számára.
2021-ben a vállalat szabadalmat nyújtott be egy mesterséges intelligencia által vezérelt partnerkereső rendszerre. Ez már 2019 óta fejlesztés alatt állt. Egy másik szabadalmat egy olyan rendszerre nyújtott be, amely az új játékosokat tapasztaltabbakkal párosítja. Gyakorlatilag egy haverrendszert kínálva a küszködő játékosoknak.
A játékosok sok okból esnek ki az online játékokból. Vannak, akik csak egy rövid, alkalmi játékra vágynak. Mások segítséget keresnek egy adott részhez vagy területhez, de a játék nagy részét inkább szólóban végzik. Egy játékidőre szóló partnerkereső rendszer párosítaná az alkalmi játékosokat egymással, miközben a játékosok megbízható segítséget kereshetnének például a Grand Theft Auto 5 Online bonyolultabb rablásaihoz.
Forrás: Hocmarketing.org