Ebből a példából sokan tanulhatnának, akik alaplapokat gyártanak…
Nem mindenki érti teljes mértékben, hogy az adott beállítások pontosan mit is módosítanak. Ehhez néha csak annyi kellene, hogy egy kisebb magyarázatot kapjunk arról, hogy a beállítás mit is módosít, és miképp hat a teljesítményre. Ezt a megközelítést akarja a Valve elérni a Steam Deck legújabb operációs rendszerének béta verziójával. Minden opciót megfelelően elmagyaráz, kifejti a teljesítményre vonatkozó hatást, illetve az esetleges mellékhatás is fel van tüntetve.
Ilyesmit a játékoknál is érdemes lenne megvalósítani, de ott is kifejezetten ritka, ha a fejlesztő erre időt szán (néha ugyanis még csak egy rövid jellemzés sincsen arról, hogy az adott grafikus opció milyen hatással van). Ez nem is kell, hogy sok időt emésszen fel, mert a menüben lehetne egy rövid jellemzést írni mindenhez. Kis befektetés lenne, de a játékosoknak hatalmas könnyedség lenne, és emiatt döntött a Valve úgy, hogy a handheld PC-k piacát alaposan beindító Steam Deck szoftveresen így frissül (hardveresen pedig majd csak akkor fog, ha van értelme, ezt a Valve mondja).
A régi BIOSokon (elég csak annyit mondanunk, hogy kék háttér…) nem volt hely a definíciókra, de manapság, az UEFI idejében ez már nem kifogás. Lehetne mondani, hogy a beállításokkal ne nagyon bajlódjunk (pl. egy HP Z munkaállomásnak a PCIe csatlakozókon a Compute beállításával ne szórakozzunk…), de azért mégsem kellene OKJ-s végzettség ahhoz, hogy az alaplap vagy a Steam Deck funkcióit kiismerhessük.
A Valve-nak van pénze erre (a Steam Deck sikere miatt sok másik cég is beszállt a handheld PC piacra; lásd Asus ROG Ally, Lenovo Legion Go, MSI Claw…), és embereket is rá tud állítani erre a feladatra. Ha Gabe Newellék munkáját az ipar komolyan veszi, akkor az alaplapgyártók (MSI, Gigabyte, Asus, Asrock, stb…) tanulnak ebből. Elvégre ez nem jár csökkentett teljesítménnyel, nem romlik tőle az FPS, csak sokkal több, átláthatóbb (!) tájékoztatást kapnak a felhasználók.
Forrás: PCGamer