Siratják a fejlesztők a Blizzard törölt túlélő játékát

A Microsoft lecsapott az Activision Blizzardra is, így itt is rengeteg embernek mondtak fel, és ennek velejárója volt a két éve bejelentett túlélő játék törlése is…

 

A játékon (ennek elvileg Odyssey volt a kódneve) a Blizzard már 2018 óta dolgozott, így a 2022-es bejelentést nem túl korán tette meg a cég. A terv az volt, hogy 2023-ban a projekten dolgozó stáb növekszik, de hat évnyi munka, illetve rengeteg ex- és jelenlegi Blizzard-alkalmazottól érkező pozitív siszajelzés után a Microsoft törölte a projektet, és a fejlesztők állás nélkül maradtak. Matt London, a játék korábbi kisegítő narratív igazgatója a Twitteren azt írta, hogy sok, a túlélő játékon dolgozó emberrel együtt őt is elküldték a Blizzardtól. Sokan mások is írtak a Twitteren, de nem linkelünk mindenkit, hanem csak felsoroljuk, hogy kik érintettek a távozók listáján: Marby Kwong (senior koncepciós művész), Ates Bayrak (tervező), Renato Iwashima (senior szoftvermérnök), Michael Dale (játékmenet-programozó), Matheus Lima (karakterekkel dolgozó technikai művész), Rachel Quitevis (vizuális effektekért felelős művész), illetve Megan Embree (producer, aki 13 év után távozik a Blizzardtól).

A játék rendezőre, Craig Amai is ki lett rúgva. Ő azt írta a LinkedInen, hogy most a korábbi csapattagjainak segít a könnyed landolásban, azaz mindent megtesz, hogy az érintett személyek el tudjanak probléma nélkül máshol helyezkedni, mert mindenki kivételes tehetség volt szerinte, aki a játékon dolgozott. A projektet úgy jelentette be a Blizzard, hogy egy új világból áll, ami az eddigiektől merőben eltérő lett volna. Két koncepciós kép jutott ki a játékból, és amikor 2022 januárjában megtörtént a hivatalos leleplezés, a stúdió tagjai imádták a projektet. Köztük volt Mike Ybarra is, aki szintén az Activision Blizzardtól távozó egyének között van amúgy (és eddig a Blizzard elnöki posztját töltötte be).

A Bloomberg arról írt, hogy a játék fejlesztése lassan haladt, mert az Unreal Engine-ről egy belsős motorra, a Synapse-re váltottak. „Bármilyen nehéz is meghozni ezeket a döntéseket, a kísérletezés és a kockázatvállalás a Blizzard történelmének és a kreatív folyamatnak a része. Az ötletek eljutnak más játékokba, vagy bizonyos esetekben saját játékokká válnak. Valami teljesen újba kezdeni a legnehezebb dolgok közé tartozik a játékiparban, és mérhetetlenül hálásak vagyunk mindazoknak a tehetséges embereknek, akik támogatták a projektet,” mondta a Bloombergnek Andrew Reynolds, a Blizzard szóvivője.

Csakhogy manapság a játékiparban az elvárások között van az, hogy megjelent játékon dolgozzanak. Ez így nem könnyű…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu