A Microsoft lecsapott az Activision Blizzardra is, így itt is rengeteg embernek mondtak fel, és ennek velejárója volt a két éve bejelentett túlélő játék törlése is…
A játékon (ennek elvileg Odyssey volt a kódneve) a Blizzard már 2018 óta dolgozott, így a 2022-es bejelentést nem túl korán tette meg a cég. A terv az volt, hogy 2023-ban a projekten dolgozó stáb növekszik, de hat évnyi munka, illetve rengeteg ex- és jelenlegi Blizzard-alkalmazottól érkező pozitív siszajelzés után a Microsoft törölte a projektet, és a fejlesztők állás nélkül maradtak. Matt London, a játék korábbi kisegítő narratív igazgatója a Twitteren azt írta, hogy sok, a túlélő játékon dolgozó emberrel együtt őt is elküldték a Blizzardtól. Sokan mások is írtak a Twitteren, de nem linkelünk mindenkit, hanem csak felsoroljuk, hogy kik érintettek a távozók listáján: Marby Kwong (senior koncepciós művész), Ates Bayrak (tervező), Renato Iwashima (senior szoftvermérnök), Michael Dale (játékmenet-programozó), Matheus Lima (karakterekkel dolgozó technikai művész), Rachel Quitevis (vizuális effektekért felelős művész), illetve Megan Embree (producer, aki 13 év után távozik a Blizzardtól).
A játék rendezőre, Craig Amai is ki lett rúgva. Ő azt írta a LinkedInen, hogy most a korábbi csapattagjainak segít a könnyed landolásban, azaz mindent megtesz, hogy az érintett személyek el tudjanak probléma nélkül máshol helyezkedni, mert mindenki kivételes tehetség volt szerinte, aki a játékon dolgozott. A projektet úgy jelentette be a Blizzard, hogy egy új világból áll, ami az eddigiektől merőben eltérő lett volna. Két koncepciós kép jutott ki a játékból, és amikor 2022 januárjában megtörtént a hivatalos leleplezés, a stúdió tagjai imádták a projektet. Köztük volt Mike Ybarra is, aki szintén az Activision Blizzardtól távozó egyének között van amúgy (és eddig a Blizzard elnöki posztját töltötte be).
A Bloomberg arról írt, hogy a játék fejlesztése lassan haladt, mert az Unreal Engine-ről egy belsős motorra, a Synapse-re váltottak. „Bármilyen nehéz is meghozni ezeket a döntéseket, a kísérletezés és a kockázatvállalás a Blizzard történelmének és a kreatív folyamatnak a része. Az ötletek eljutnak más játékokba, vagy bizonyos esetekben saját játékokká válnak. Valami teljesen újba kezdeni a legnehezebb dolgok közé tartozik a játékiparban, és mérhetetlenül hálásak vagyunk mindazoknak a tehetséges embereknek, akik támogatták a projektet,” mondta a Bloombergnek Andrew Reynolds, a Blizzard szóvivője.
Csakhogy manapság a játékiparban az elvárások között van az, hogy megjelent játékon dolgozzanak. Ez így nem könnyű…
Forrás: PCGamer