A Resident Evil 4-ben való modern debütálása után Albert Wesker visszatérésére készül egy esetleges Resident Evil 5 remake-ben, ami kérdéseket vet fel a karakterével kapcsolatban.
Albert Wesker nem csak a Resident Evil franchise, hanem az egész játékvilág egyik legikonikusabb karaktere. A karakter legutóbbi megjelenése a Resident Evil 4 remake-ben tökéletesen előkészítette a visszatérését a jövőbeli részekben, például a Code: Veronica remake vagy a Resident Evil 5. Az RE4-ben nyújtott alakítása nagyrészt összhangban maradt a karakter korábbi megjelenéseivel, különösen az RE1 remake-ben látottakkal. Azonban a rajongók által az RE5-ből ismert és szeretett Wesker egy nagyon sajátos árnyalattal rendelkezik, ami kihívást jelenthet a jövőbeli Resident Evil játékok számára.
Összességében a legutóbbi Resident Evil remake-ek a földhözragadtabb hangzást választották, a drámai történetmesélésre és a valódi horrorelemekre helyezve a hangsúlyt. Ennek ellenére még így is remekül megőrizték azokat a klasszikus elemeket, amelyek az RE-t olyan ikonikussá tették. Szinte minden szörny, karakter, fegyver és környezet valamilyen módon még mindig jelen van, bár frissített formában. A Resident Evil remake-formula eddig nagyon jól működött, de az RE4 utáni játékok különleges kihívást jelentenek. Mivel az RE5 mindent egy fokkal feljebb visz, kihívást jelenthet a megfelelő egyensúly megtalálása.
Albert Wesker a videojátékok egyik legfelismerhetőbb gonosztevője. Az elsődleges kép, ami a legtöbb rajongónak eszébe jut, amikor a karakterre gondol, a Resident Evil 5 dizájnja és viselkedése, a sorozat egyik legsikeresebb darabja. A hosszú fekete trencsekk és a szuperképességek kétségtelenül ikonikusak, de az RE remake hangvételéhez talán egy kicsit sok is lehet. A Resident Evil 5 irányától függően Weskert talán le kell tompítani.
Ha az RE5 célja a játék újbóli feltalálása egy újfajta realizmussal és drámai jelenetekkel, akkor Weskernek szüksége lesz némi frissítésre. Wesker RE4-es verziója már megmutatta, hogy a karakter komolyabb megközelítése is lehetséges. Ha a Capcom úgy dönt, hogy megduplázza ezt a megközelítést, akkor a trencsekk és a brit ihletésű akcentus napjai véget érhetnek. Bár a színész D.C. Douglas alakítása emlékezetes volt, egy másfajta megközelítés valószínűleg jobban illene az új korszakhoz.
Vajon Wesker a „régi” maradhat?
A Resident Evil 4 megmutatta, hogy Wesker a modern korban is lehet képregényszintű gonosztevő. Az árnyékok ugyanazok maradnak, a hangja még mindig olyan baljós, mint régen, a ruhatára pedig egy klasszis filmes antagonistáé. Talán kissé modernebb és realisztikusabb, de a karakterdizájnja és a hangja még mindig megtestesíti a karakter lényegét, arról nem is beszélve, hogy az RE4 Mercenaries bebizonyította, hogy Wesker képességeit még mindig lehet úgy bemutatni, hogy hihetőnek és szórakoztatónak tűnjön.
Konkrétan, az RE4 sikeresen megtartotta a klasszikus őrült elemeit, miközben a játékot egyszerre reálisabbá, horrorisztikusabbá és bizonyos értelemben földhözragadtabbá tette. Mindezek mellett a Capcom számos kortárs kiadványa megmutatta, hogy a klasszikus, túlzó játékelemek modernizálhatók és csiszolhatók a mai közönség számára, mint például a II:
- Devil May Cry 5
- Street Fighter 6
- Resident Evil 4
- Monster Hunter World
A Resident Evil 5 az RE4 nyomdokaiba lépve ugyanezt megtehetné, megtartva a rajongók által kedvelt zűrzavart. Wesker boss harcának újragondolt változatát is jó lenne látni, új mechanikákkal kísérletezhetnénk. Wesker ábrázolása kérdéses, ha remake-re gondolunk, mivel ő egy ilyen rajongók által kedvelt karakter, de a Capcom legutóbbi játékai alapján valószínűleg hűen fogják megcsinálni.
Forrás. GameRant