Karol Severin, a MIDiA Research senior elemzője és stratégiai igazgatója szerint idén még több leépítésről fogunk hallani mint tavaly…
Severint a WCCFTech kereste meg, hogy rákérdezzen, miképp látja a játékipar állapotát. Hiába volt 1%-kal több játékeladás Amerikábna és 1,7%-kal nagyobb Európában tavaly, hiába van a Newzoo-tól növekvésre vonatkozó előrejelzés, de idén már alig egy hónap alatt a tavalyi leépítések összességének 60%-ának megfelelő embert küldtek el a játékiparban. Akár két évnyi nehéz idő is jöhet az iparban.
„Fontos megjegyezni, hogy bár ezek a kijelentések első pillantásra intuitív módon ellentmondásosnak tűnhetnek, nem feltétlenül zárják ki egymást. Lehetséges, hogy az iparág abszolút értelemben véve növelni fogja bevételeit (attól függ, hogyan számoljuk/definiáljuk az „iparágat”). A MIDiA előrejelzése szerint a növekedés csak nagyon szerény lesz (2024-ben globálisan körülbelül 3%) és az infláció mértéke alatt marad, ami azt jelenti, hogy bár a bevétel végül magasabb lesz, az iparág a valóságban valószínűleg rosszabbul fog járni. Az abszolút számokban kifejezett növekedést inkább a folyamatos áremelkedések és a növekvő játékos populáció hajtja. Az elbocsátások az iparág konszolidációjának és a nyereségességre való optimalizálásnak (bár egyesek ezt „fenntarthatóságnak” nevezik) folyamatos részét képezik. Ha feltételezzük, hogy a piac jelenleg túlságosan telített túl sok játékkal, akkor lehetséges, hogy az elbocsátások anélkül történnek, hogy a globális játékbevételeket befolyásolnák. Valószínűleg csak kevesebb játékgyártó vállalat között koncentrálódik majd, ahogy a bezárások és/vagy a leépítések végbemennek.
Ami az „akár két évig tartó fájdalomra való felkészülést” illeti, ez nagyban függ attól, hogy kit kérdezel. A hagyományos, tiszta játékokkal foglalkozó vállalatoknak nehezebb lesz versenyezniük, mivel a technológiai nagyvállalatok és más, nem tiszta játékokkal foglalkozó szórakoztatóipari vállalatok (pl. a Netflix) egyre nagyobb teret hódítanak a játékoknak, és versenyeznek az értékes időtöltésért. Ezek a vállalatok pénzügyileg nem teljesen függnek a játékoktól, ami megkönnyíti számukra, hogy a piaci részesedésért folytatott versenyben alacsonyabb árrést tartsanak fenn. Tehát igen, a pure-play vállalatoknak nehezebb dolguk lesz az elkövetkező években. A piaci részesedés/hatalom/befolyás fokozatos újraelosztását látjuk a hagyományos játékgyártó cégektől a játékiparban az ágazaton belüli szereplők felé. Ez nem jelenti azt, hogy minden játékgyártó cégnek nehézségei lesznek. Minden piaci átmenetnek természetesen vannak nyertesei és vesztesei,” mondta Severin.
Severin hozzátette, hogy az Activision Blizzard Kingnél azért ejtette meg a Microsoft a leépítéseket, hogy hatékonyabban integrálja magába a kiadót, és az 1900 elküldött ember nem csak az Activisiont érinti. A cégek és osztályok a növekvésre lettek méretezve, hanem a profittermelésre, és emiatt a kirúgott emberek száma a MIDiA elvárásainak megfelelő méretű, mert 5-12% volt mostanában a cégek leépítésének a mérete, és ebbe az átlagba a Microsoft is beleesik. A Palworldről pedig végül annyit mondott, hogy mindig is lesznek győztesek, de a környezet változik a csak játékokkal foglalkozó (pure-play) cégek számára, ám ez nem jelenti azt, hogy nem lesznek sikeres cégek. Erre jó példa a Palworld és a játékot fejlesztő Pocket Pair is.
Úgyhogy készüljünk fel arra, hogy idén rengeteg embert tesznek utcára!
Forrás: WCCFTech