A pletykák szerint a jövő héten érkező (és még be sem jelentett) Nintendo Direct pedig egy Partner Direct lesz, azaz nem a belső fejlesztésű címekről lesz benne szó.
A Nate the Hate podcaston a műsorvezető a Digital Foundry (és a DF Retro) szerkesztőjével, John Linnemannal beszélgetett a Switch utódjáról. Szerintük nem csak az esélyes, hogy márciusban leleplezi a Nintendo, hanem az is, hogy erre a japán cég a Game Developers Conference előtt sort fog keríteni (ez március 18-a és 22-e között zajlik majd). A páros szerint a minimum memória, amivel a platformnak rendelkeznie kell, az 10 gigabájt, de Linneman szerint 16 GB is lehetséges, figyelembe véve a Steam Deck specifikációit. Így a várt vizuális butítással is futtathatóak lennének a kurrens-gen játékok. A jövő heti Nintendo Direct kapcsán Nate the Hate szerint egy külsős műsorról lesz szó, nem a cég saját fejlesztéseiről (ezeket a Nintendo garantáltan a Switch utódjára tartja vissza).
Furukawa Shuntaro, a Nintendo elnöke arról beszélt a befektetőknek a cég negyedéves üzleti jelentése során, hogy most az eddiginél jóval fontosabb, hogy egyedi ajánlatokkal rendelkezzenek, hogy a sokkal versenyképesebb piacon helyt tudjanak állni: „Minden nap mélységes sürgősséggel közelítünk a vállalkozásunkhoz. A dedikált játékkonzol-üzletágban a platformok generációváltása sosem könnyű. A sikeres platformokat követően többször is jelentős kihívásokkal szembesültünk, ezért a jelenlegi helyzetünket soha nem tekintjük teljesen biztonságosnak. Ráadásul, ahogy Ön is rámutatott, üzletágunk mindig nagy versenynek van kitéve. Tágabb értelemben vett szórakoztatóipari szempontból nemcsak a videojátékok, hanem a szabadidő különböző formái is versenytársak ebben az iparágban. Ebben a környezetben minden eddiginél nagyobb szükség van arra, hogy továbbra is egyedi ajánlatokat kínáljunk, hogy olyan márkává váljunk, amelyet a vásárlók választanak.
Ahhoz, hogy továbbra is olyan innovatív szórakozást kínáljunk, amelyet világszerte élvezhetnek ügyfeleink, úgy gondoljuk, hogy jelenleg az integrált hardver-szoftver dedikált játékkonzol üzletágunk folytatása a legjobb stratégia. Ennek megfelelően különböző kutatási és fejlesztési erőfeszítéseket teszünk. Mivel termékeink nem mindennapi szükségleti cikkek, ha nem érdekesek, gyorsan elveszítjük az emberek figyelmét. Ezért kulcsfontosságú, hogy folytassuk az arra irányuló erőfeszítéseket, hogy a dedikált játékkonzolon kívül is közel érezzük magunkhoz a Nintendót, növeljük a Nintendo IP-t hosszú távon támogató vásárlók számát, és fenntartsuk a kapcsolatot vásárlóinkkal,” mondta Furukawa.
Érdekes helyzet előtt áll tehát a Nintendo: a Wii után a Wii U-val befürödtek, a Switch pedig megint remekelt… most akkor egy újabb kudarc jönne?
Forrás: WCCFTech, YouTube, VGC