A Starfieldban látott implementáció nem volt a megszokott, így a Bethesda Game Studios (BGS) jobban tenné, ha végül ezt a tradicionális rendszert elhagyja, ha végül valóban eljut a stúdió a Starfield és a The Elder Scrolls VI után a Fallout új részéhez.
A VATS az a rendszer, amikor a játék megáll, hogy lehetőségünk legyen ellenfelünk bizonyos testrészeire célozni (akár fejre is), de nem minden lövésünk fog találni, és bizony gyakran kilencven százalék felett is mellé megy!), így akár kilőhetjük a kezükből a fegyvert, vagy a lábukra célozva le tudjuk lassítani őket. Ha jobb célzással bírunk, még látványosabban gyűrhetjük le azokat, akik végeznének velünk. Ám a Starfield esetében valami mást láthattunk.
A Starfieldben hasonló a rendszer, de mégsem a VATS lett felhasználva. Ha a Boost Assault Training képességet kimaxoljuk, a boost packkal lebegve jelentősen belassul az idő, így a Red Dead Redemption 2 Dead Eye képességéhez hasonlóan könnyen becélozhatjuk ellenfelünket, és a hatás mindaddig tart, amíg lebegünk, így egyszerre több ellenség is meghalhat a jó célzás esetén. A fegyveres harcok során az időlassítás még filmesebbé is teszi az egészet. Ám ehhez kell egy boost pack, és a Boost Assault Training kimaxolása is több órát igényel. Ezekből következik, hogy a VATS-hoz képest itt sokkal több a teendő, mire elérünk oda, hogy látványosan harcoljunk.
Ha a Fallout 5-ben is lesz VATS, és az meg is változik, akkor a Starfieldből meríthet a BGS. Persze ha a franchise rebooton esik át, nem lenne nagy meglepetés a VATS távozása sem. A jetpack használata helyett egy időlassító mechanizmust kaphatnánk, ami precízebb célzást tenne lehetővé, így hasonló lenne a klasszikus rendszerhez, csak a kivitelezés mégis módosulna.
Hozzá is tennénk, hogy a Fallout 5-re még sokat kell várnunk, és hivatalosan még nem is nagyon hallottunk róla, hogy tervezi a BGS és a Microsoft…
Forrás: GameRant