A tavaly nyáron megjelent (és azóta is PlayStation 5-exkluzív) Final Fantasy XVI-hoz képest is jobb teljesítményre képes az egyik grafikus módban a Square Enix következő játéka.
Már írtunk a hírekben a Final Fantasy VII Rebirth demójának kisebb technikai hiányosságáról (néhol elmosódottnak hat a látvány), de ha ezt nem vesszük figyelembe, pusztán a teljesítmény szempontjából vizsgálva Cloudék történetének folytatása messze lehagyja azt, amit Clive nyújtott 2023 júniusában. A pixelszám és a teljesítmény mérlege egyértelműen a Final Fantasy VII Rebirth felé dől.
A Digital Foundry heti podcastjéban John Linneman beszélt a játék demójának technikai elemeiről. Megerősítette, hogy Performance grafikus módban a Final Fantasy VII Rebirth 1440p-n fut, és ez magasabb a Final Fantasy XVI felbontásánál. A teljesítményt nem mérték pontosan le, de a Digital Foundry szerkesztője szerint sokkal stabilabbnak hat a demó mint a tavalyi új Final Fantasy. A Quality grafikus mód szaggathat a Performance módhoz képest, de nem nagyon fut más problémákba a korai elemzés alapján. A szaggatást több dolog okozza, például az objektumonkénti mozgáselmosás (motion blur), az erős megvilágítás, illetve pusztán az, hogy grafikus módot váltunk.
Nem ismételjük meg, amit legutóbb írtunk (alacsony felbontású post processing effektezés), hanem rátérünk az új, még nem említett hibákra. A textúrák minősége nem megegyező: főleg azok a textúrák felbontása alacsony, amivel a természetes környezetet alkották meg a fejlesztők, továbbá a hullámzó árnyékok távolsága is viszonylag alacsonynak nevezhető. A demó a Final Fantasy VII Rebirth egy korábbi verziójára épül, ezt se felejtsük el. Emiatt lehet, hogy mire a bolti verzió a kezeink között lesz, abban a változatban már rég ki lesznek ezek a szokatlan hibák javítva.
A Final Fantasy VII Rebirth február 29-én jelenik meg PlayStation 5-re. A demó a jövő héten még frissülni fog tartalmilag, így nem érdemes rögtön letörölni azt a végigjátszása után!
Forrás: WCCFTech