A Sony leírta 2024-et, és mégis fontos a cégnek a PC!

A Sony Interactive Entertainment a pénzügyi jelentése során elárulta, hogy mi is a helyzet a PlayStation körül.

 

Beszéljen helyettünk Totoki Hiroki, a Sony Group elnöke, működtetési igazgatója és pénzügyi vezetője: „Ami a belsőleg fejlesztett, first-party játékokat illeti, továbbra is a magas színvonalú munkák előállítására és az élő szolgáltatásos (live service) játékok fejlesztésére kívánunk összpontosítani. De bár jelenleg nagy projektek vannak fejlesztés alatt, a következő pénzügyi évben nem tervezünk olyan új nagy, meglévő franchise-címeket kiadni, mint a God of War: Ragnarök és a Marvel’s Spider-Man 2. Bár a következő pénzügyi évben enyhülni fog az akvizíciókkal, felvásárlásokkal kapcsolatos költségek terhe, arra számítunk, hogy a first-party szoftverekből származó nyereség az idei pénzügyi évhez képest kissé csökkenni fog az eladások csökkenésének hatása miatt. Emiatt a következő pénzügyi év működési bevétele jelenleg várhatóan enyhén emelkedik az idei pénzügyi évhez képest. Ugyanakkor, miközben ez az alaphelyzetünk, a nyereségesség további javítását célzó intézkedéseket vizsgáljuk meg az éves előrejelzési eredmények idén májusi bejelentése előtt.

Ami a PlayStation 5-öt illeti, amely a megjelenése óta eltelt ötödik évébe lép, részben a konzolciklus második felébe való belépése miatt, az értékesítés optimalizálására törekszünk, nagyobb hangsúlyt fektetve a nyereséggel való egyensúlyra, így a következő pénzügyi évtől kezdve az eladások fokozatos csökkenésére számítunk. Arra számítunk, hogy a külsős, third-party fejlesztők játékainak értékesítései továbbra is fokozatosan bővülnek a PlayStation 5 fehasználótáborának bővülése és a felhasználók magas szintű elkötelezettsége miatt. A hálózati szolgáltatások terén arra számítunk, hogy az előfizetők száma az idei pénzügyi évhez hasonlóan vagy kissé kevesebb lesz az ebben a pénzügyi évben végrehajtott ármódosítás hatása miatt, de az értékesítés fokozatos bővülésére számítunk a vonzó prémium szolgáltatások felé történő elmozdulás miatt.

Kb. négy hónap telt el [mióta a Sony Interactive Entertainment elnöke lettem], és igyekszem demonstrálni a vezetői képességemet, és igyekszem minél több találkozót tartani a vezetőséggel. A stúdiókat is meglátogatom, és mindenki nagyon keményen dolgozik azon, hogy teljesítse a felelősségét, és megpróbálja optimalizálni az üzletet, és ezt megértem. De az általános növekedés és a fenntartható jövedelmezőség, illetve az árrés növelése… hogyan fognak megvalósulni ezekben a célokban? Nem hiszem, hogy az emberek ezt mélyen megértik. Szerintem ez a szervezet problémája. Ami engem illet, megpróbálom megérteni, mi történik a vállalatnál, az iparágban és az elemzők szemszögéből is, és megpróbálom átlátható módon elmagyarázni, hogy az emberek felismerjék és észrevegyék ezeket a kérdéseket, hogy a jövőben összehangolt megközelítéssel haladhassunk előre. Ez egy nagyon általános megjegyzés, amióta én vagyok az elnök. Vannak konkrétumok, amelyekre ma nem térek ki.

Most pedig, ami a stúdiók meglátogatását illeti, és találkoztam az ottani vezetőkkel. A stúdiókban dolgozó emberek nagyon motiváltak. Nagyon motiváltak. Nagyon jó és nagyon kreatív emberek. Nagyszerű kreatív elmékkel rendelkeznek. És az élő közvetítéssel kapcsolatos ismeretekkel is rendelkeznek. Mindezek után azonban, amikor magáról az üzletről van szó, úgy gondolom, hogy van még hová fejlődni. És ennek köze van ahhoz, hogy hogyan használjuk fel a pénzt, vagy a fejlesztés ütemezéséhez, vagy ahhoz, hogy hogyan teljesítsük a fejlődéssel kapcsolatos felelősségünket, és így tovább. Ezek az én őszinte benyomásaim. Tehát továbbra is folytatni fogom a párbeszédet az emberekkel, hogy megtaláljuk a helyes utat a továbblépéshez,” mondta Totoki.

Tehát a konzoleladásokban lassú csökkenést lát, a játékeladásokban a nagy belső fejlesztések a következő üzleti évben nem jönnek ki, így itt is csökkenést vár (ahogy az erre vonatkozó profitban), a felvásárlási költségek fellazulnak, a külsős fejlesztők játékai, továbbá a hálózati szolgáltatások (PlayStation Plus, PlayStation Store) által befolyó jövedelem pedig fokozatos növekedés elé tekinthetnek.

A Twitteren olvashattuk, hogy Totoki egy agresszívabb multiplatform tervvel akarja az árrést javítani, és ennek része az, hogy a PlayStation first-party címeit PC-re is elhozzák. Tehát a korábban hallott egy éves késleltetés lassan el is felejthető: „A múltban a konzolt akartuk népszerűsíteni, és a belsős címek fő célja az volt, hogy népszerűvé tegyék a PlayStation konzolokat. Ez igaz, de van egyfajta szinergia is. Tehát ha erős first-party tartalmaink vannak, nemcsak a konzolunkkal, hanem más platformokkal, például számítógépekkel is, akkor a belsős fejlesztéseket a multiplatform megközelítéssel együtt lehet növelni, és ez segíthet az üzemi nyereség javulásában. Tehát ez is egy olyan dolog, amin proaktívan szeretnénk dolgozni. Személy szerint úgy gondolom, hogy vannak lehetőségek az árrés javítására, ezért szeretnék agresszívan fellépni az árrésteljesítményünk javítása érdekében.”

Úgyhogy nem fognak lemondani a PC-ről!

Forrás: Gematsu, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu