Az első új Crazy Taxi bejelentése tavaly történt, és a franchise feltámasztása a SEGA stratégiájának része.
A The Japan Timesnak adott interjújában Segawa Takaya, a Sapporo Studio elnöke elmondta, hogy az új Crazy Taxi egy AAA cím lesz. A franchise 2000-ben debütált a SEGA Dreamcaston, és miután a japán cég kivonult a konzolpiacról (a kulcsszó: PS2), a játékot átportolta PC-re, Nintendo GameCube-ra, de még a PlayStation 2-n is felbukkant az őrült taxizás. Jöttek a folytatások és a spinoffok, de a 2010-es években csak mobilos játékokat láthattunk. Az utolsó fő epizód, a Crazy Taxi 3: High Roller 2002-ben jelent meg.
A Crazy Taxi rebootot 2022-ben hallottuk először, majd 2023 decemberében vált hivatalossá, de néhány másodpercnyi játékmenetet láttuk a The Game Awardson, és további részleteket nem közölt a SEGA. Csak annyit mondott, hogy az alábbi franchise-ok is hasonló kezelésben fognak részesülni: Jet Set Radio, Shinobi, Golden Axe, Streets of Rage. Azóta sem hallottunk semmit, de eleinte annyi információ volt, hogy az új Crazy Taxi egy nagy költségvetésű reboot lesz, és Tagawa kommentje ezt alátámasztja, ugyanis a Sapporo Studio „AAA címek, így a Crazy Taxi fejlesztésében részt vesz”.
Az AAA játékok általában nagy költségvetéssel rendelkeznek, így ezekben minden nagy szokott lenni. Emiatt kérnek el végül 60, de manapság már inkább 70 dollárt (~28 ezer forintot, ha euróból számolunk) értük. Csakhogy ez is egyfajta buzzword, egy szó, amit sokan mondanak, sőt, manapság már az AAAA is kezd felbukkanni, igaz, ezt csak Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója mondta a Skull & Bonesról, szóval mostanában mintha nem lenne komolyabb koncepció sem az AAA, sem az AAAA kifejezés mögött.
A SEGA tehát nagy ambícióval néz a még megjelenési időszakkal sem rendelkező Crazy Taxi irányába, és erre minden pénzt biztosít. Eközben azért ott van nekik a Super Game koncepció is, amit mostanában nem emleget a japán cég.
Forrás: PCGamer, The Japan Times