Egyre többször akadnak ki az Unreal Engine-es játékok; ki a felelős?

Az Unreal Engine 5 és az Unreal Engine 4 az egyik leggyakrabban használt technológia a játékok mögött, de PC-n mostanában kissé instabilak az ezeket használó címek.

 

Az Epic Games áll az Unreal Engine mögött, és a cégnek már most megvan a bűnbakja amiatt, hogy a játékok kissé instabilak manapság. Napjaink csúcskategóriás PC-inek processzorjaiban sok mag és szál van, magas órajellel és általában ehhez hasonlóan nagy fogyasztással. Főleg az Intel Core i9-es CPU-i ilyenek (egy i9-14900KS önmagában is képes több mint 300W-ot fogyasztani!), és az alaplapok BIOS-ában turkálva még inkább ki lehet sajtolni a teljesítményt a processzorból.

Az Epic Games egyik divíziója, a RAD (ami a Bink videócodecet és az Oodle adattömörítő technológiája mögött áll) úgy véli, hogy az Intel Core i9-13900K és 14900K processzorai (és kisebb mértékben az i7-13700 és i7-14700 termékcsalád is) problémásak, és a hardveres hiba miatt hajlamos az UE4-UE5-ös játék hirtelen kiakadni. A szoftveres csapat hozzáteszi, hogy sem a saját termékei, sem az Unreal Engine kódjában nincs ehhez közük, uyanis a CineBench, a Handbrake és a Visual Studio használata során is bekövetkezhet hiba.

Ha egy játékra szánt PC-nk van egy 13. vagy 14. generációs Core i9 (esetleg K-s i7) processzorral, és egy kevés VRAM hibaüzenettel akad ki valami, akkor az nem a videókártyánk miatt lehet, hanem a processzor miatt. Ezért az alaplap BIOS-ában kell módosítani a beállításokat, vagy az Intel XTU-ját (Extreme Tuning Utility) vessük be. A teljesítményre szánt magok (P, Performance) szorzóját érdemes eggyel vagy kettővel csökkenteni (x55-ről x54-re vagy x53-ra), mert ez általában kiküszöböli a hibákat, de ha az XTU-ból tesszük ezt, mindig állítgatni kell; a BIOS-ban módosítva nem.

A shaderek összeállítása és a videókitömörítés hirtelen megterhelheti a CPU magjait, és ha hosszabb távon fennmarad a terhelés, elérheti a fogyasztási korlátokat, és ez a stabilitásra rossz hatással lehet. Szóval az Intel talán túlzásokba esett…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu