Ezzel az Electronic Arts már tizenhat szabadalmát tette szabadon elérhetővé (nyílt forráskódúvá).
2021-ben öt védjegyet tett nyilvánossá az Electronic Arts az Accessibility First Patent Pledge keretein belül. Ezekkel az Andrew Wilson vezette kiadó a könnyebb hozzáférhetőséget kívánja jobban kivitelezhetővé tenni. 2022 decemberében hat újabb szabadalommal bővítette a kínálatot, majd tavaly decemberben a fényérzékenységet elemző eszközét, az Irist tette nyílt forráskódúvá. Ehhez most négy újabb dolgot tett hozzá a kiadó, és erről a cég alelnöke, Farah Ali beszélt. A cél egyértelmű: a fogyatékkal élő, illetve egészségügyi problémákkal küszködő játékosoknak szeretnék jobban elérhetővé tenni a játékokat.
Van egy automatikus rendszer, ami átveszi a játékos karaktere felett az irányítást. Érzékeli, ha a felhasználó abbahagyja az interakciót egy címmel, és a karaktert egy rendszer futtatja attól a ponttól. Ez a rendszer hasonló a játékos játékstílusához. Van egy adaptív játékoktató-rendszer is, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók személyre szabott tanácsokat kapjanak a játékon belüli parancsokhoz, hogy segítsen csökkenteni az akadályokat egy játék során.
Az útvonal-navigációs rendszer célja a kognitív és vizuális akadálymentesítés fokozása navigációs irányok létrehozásával és segédvonalak megjelenítésével a nagy világokban nehezen navigáló játékosok számára. Végezetül van egy animált és személyre szabott „edző” a játékokhoz. Erről Ali ezt mondta: „Az animált és személyre szabott edző révén a játékosok játékon belüli és kívüli meglátásokat kapnak a teljesítményük javítására, így könnyebben tudják alkalmazni a meglátásokat, és végső soron maximalizálják a játék élvezetét.”
A Sony Interactive Entertainment is szinte mindegyik játékában rengeteg könnyű hozzáférhetőségi opciót kínál a játékosoknak, így nem az Electronic Arts az egyetlen, ami ilyesmivel foglalkozik. Mindenesetre ez egy jó gesztus a cég részéről. Remélhetőleg minél többen igénybe fogják venni az Electronic Arts által rendelkezésre bocsátott technológiát, hiszen játszani jó, és minél többen játszanak, annál többen tudják feledtetni ideiglenesen ilyen-olyan problémáikat.
Minél több ilyen lépést látunk, annál bátrabban lesz erre hajlamos az ipar.
Forrás: Gamesindustry, Electronic Arts