A FromSoftware vezetője, Miyazaki Hidetaka az Elden Ringről is beszélt.
A Dark Souls 2 valamelyest kilóg a sorból, ugyanis a játékot nem Miyazaki rendezte (Shibuya Tomohiro és Tanimura Yui vezették a projektet), és ennek ő csak felügyelője volt. Ezt azóta meg is bánta, és erről is beszélt az IGN-nek adott interjújában: „Én személy szerint úgy gondolom, hogy [a Dark Souls 2] egy igazán nagyszerű projekt volt számunkra, és azt hiszem, hogy nélküle nem lett volna sok olyan kapcsolatunk és ötletünk, amely továbblépett és továbbvitte a sorozat többi részét. Lehetőségünk volt arra, hogy másfajta lendületet és ötleteket kapjunk… amik egyébként nem biztos, hogy megvoltak volna.
Nagy a valószínűsége annak, hogy a rendezői felelősséget átruházzuk a többi Souls-szerű játékban a jövőben. Szeretnék kilépni ebből a felügyelői szerepből, és teljes irányítást és teljes kontrollt adni [az új rendezőknek]. Sajnálom, hogy én voltam a Dark Souls 2 felügyelője. Jobban szeretem az olyan projekteket, ahol én vagyok a rendező, szóval azt hiszem, a felügyelői szerep számomra olyasmi, amihez nem vagyok hozzászokva, és egyszerűen csak talán nem igazán illik hozzám,” mondta Miyazaki.
Az Elden Ringről úgy gondolja, hogy egy kisebb része még mindig felfedezésre vár: „Azt szeretném hangsúlyozni, hogy nem azzal a céllal indultunk el, hogy a hagyományos értelemben vett nyílt világú játékot készítsünk, és nem is azt tűztük ki célul, hogy nehéz játékot készítsünk. Azzal indultunk el, hogy egy kihívásokkal teli játékot hozzunk létre. És ahhoz, hogy ezt elérjük, szükségünk van arra, hogy legyenek fenyegetések és veszélyek, és szükségünk van arra, hogy legyenek ismeretlenek.
A fő ötletünk az, hogy bízzunk a játékosokban. Bízunk abban, hogy leküzdik ezeket a kihívásokat, és bízunk abban, hogy felfedezik ezeket a dolgokat. És úgy gondolom, hogy a bizalom megadása egészséges terepet teremt a játékhoz és a kalandozáshoz. Számomra személy szerint van egy kis elem, amit úgy érzem, hogy még nem fedeztek fel [az Elden Ringben]. Szóval, hogy ez a felhasználók értelmezésén múlik-e, vagy csak a további kutatáson és játékon, ez olyasmi, amit már nagyon várok. Azt hiszem, ez csak a mikor és nem a ha kérdése, de lehet, hogy valami apróság még hiányzik,” tette hozzá Miyazaki.
Szóval a Dark Souls 2 végül jót tett a FromSoftware-nek is.