A kiadó mostantól nem fog olyan licenszekkel foglalkozni, ami szerintük nem lenne sikeres.
A héten a Sony is több mint 1000 embert tett utcára, és most az Electronic Arts közölte, hogy a munkaerejének 5%-ától válik meg. Mivel tavaly márciusban 13400 fő dolgozott náluk, ez kb. 670 embert érint. Először csak pletyka formájában írta a Gamesindustry, hogy az egyik licenszelt játék, amit törölt a kiadó, a Respawn Entertainment 2022-ben bejelentett Star Wars belső nézetes lövöldözős projektje, aztán az IGN számolt be arról, hogy a 2021-ben alapított Ridgeline Games (ahonnan a minap távozott Marcus Lehto, a Halo társalapítója; most már tudjuk, miért!) be lesz zárva, és néhány dolgozót átirányítanak egy másik Battlefield-stúdióba, a Ripple Effectbe. Az IP egyjátékos munkálatait a Criteriontól Danny Isaac és Darren White felügyeli mostantól. A Star Wars Jedi 3. részét nem törölték. Aztán mindezt megerősítette Laura Miele, az EA Entertainment és a technológiai részleg vezetője…
De nézzük Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatójának indoklását: „Több embert szórakoztatunk, inspirálunk és kapcsolunk össze több tartalommal és mélyebb élménnyel, mint valaha. Az elmúlt év során megszerveztük vállalatunkat, hogy kreatív vezetőinket még inkább képessé tegyük stratégiai prioritásaink megvalósítására: hatalmas online közösségek szórakoztatására, nagy sikerű történetek elmesélésére és a közösség erejének kihasználására a játékainkban és azok körül. Ezek az intézkedések lehetővé tették számunkra, hogy nagyobb és merészebb élményeket nyújtsunk játékosok és rajongók százmilliói számára világszerte. Emellett az iparág egyre gyorsuló átalakulásában is élen járunk, ahol a játékosok igényei és motivációi jelentősen megváltoztak. A rajongók egyre inkább a legnagyobb [szellemi tulajdonnal] foglalkoznak, és szélesebb körű élményeket keresnek tőlünk, ahol játszhatnak, nézhetnek, tartalmat hozhatnak létre, és mélyebb kapcsolatokat alakíthatnak ki. Iparágunk a szórakoztatás élvonalában létezik, és a mai dinamikus környezetben továbbfejlesztjük munkamódszerünket és továbbfejlesztjük üzletágunkat.
Alkotókkal és történetmesélőkkel teli vállalatként hiszünk a közös innovációban dolgozó csapatok értékében, és folyamatosan tanuljuk és alkalmazzuk az együttműködés új módjait a növekedés és globális közösségeink kiszolgálása érdekében. Tekintettel arra, hogy hogyan és hol dolgozunk, továbbra is optimalizáljuk globális ingatlanlábnyomunkat, hogy a lehető legjobban támogassuk üzleti tevékenységünket. Emellett leállítjuk a játékokat, és eltávolodunk az olyan jövőbeli licencelt [szellemi tulajdon] fejlesztésétől, amelyekről úgy gondoljuk, hogy nem lesznek sikeresek a változó iparágunkban. Ez a nagyobb összpontosítás lehetővé teszi számunkra, hogy a kreativitást ösztönözzük, felgyorsítsuk az innovációt, és megduplázzuk a legnagyobb lehetőségeinket – beleértve a saját [szellemi tulajdonunkat], a sportot és a masszív online közösségeket -, hogy olyan szórakozást nyújtsunk a játékosoknak, amilyet ma és a jövőben szeretnének. Végül pedig racionalizáljuk vállalati működésünket, hogy mindenhol mélyebb, összekapcsolt élményeket nyújtsunk a rajongóknak, amelyek közösséget építenek, kultúrát formálnak és növelik a rajongók számát.
A változások idején arra számítunk, hogy ezek a döntések a munkaerő körülbelül öt százalékát érintik. Megértem, hogy ez bizonytalanságot okoz és kihívást jelent sokak számára, akik nagy odaadással és szenvedéllyel dolgoztak, és jelentős mértékben hozzájárultak vállalatunkhoz. Bár nem minden csapat lesz érintett, ez a változások legnehezebb része, és minden lehetőséget alaposan átgondoltunk, hogy megpróbáljuk korlátozni a csapatokra gyakorolt hatásokat. Elsődleges célunk, hogy a csapattagoknak lehetőséget biztosítsunk arra, hogy új szerepköröket találjanak, és más projektekbe való átmenetet tegyenek lehetővé. Ahol ez nem lehetséges, ott minden kollégát a legnagyobb odafigyeléssel, gondossággal és tisztelettel támogatunk és dolgozunk együtt. Ezeknek a hatásoknak a kommunikálása már megkezdődött, és a következő negyedév elejére nagyrészt be is fejeződik. Szeretném kifejezni elismerésemet mindenkinek, aki hozzájárult az EA folyamatban lévő történetéhez. Mi egy olyan csapat vagyunk, amely értékeinkre támaszkodva a szórakoztatás jövőjének élére áll, és alig várom, hogy mit fogunk együtt létrehozni. Köszönöm mindazt, amit tesztek,” írta Wilson.
Miele közleményét nem fordítjuk le teljesen, csak összefoglaljuk. A Respawnnál törölve lett a Star Wars FPS, Lehto saját döntéséből távozott, és mobilon leállítják a Kim Kardashian Hollywoodot, a Lord of the Ringet, a Tap Sports Baseballt, illetve az F1 Mobile-t. Attól még érdekes lesz látni, hogy a Star Wars IP-től mennyire távolodik el a kiadó. Mert ezek után erre gyanakszunk…
Forrás: Gematsu, Gamesindustry, IGN, EA, (