Egy összehasonlítási alapunk korábban már volt a Rocksteady játéka számára, de most egy másikat is be kell vetnünk, ugyanis a helyzet azóta sem változott pozitívan…
Az előző összehasonlítási alapunk az egy hónapja megjelent Suicide Squad: Kill The Justice League számára az előző viszonyítási alap a stúdió előző nagyobb játéka, a Batman: Arkham Knight volt. Erről írtunk már, hogy a 2015-ös játékot sokkal többen játszották a Steamen mint a Rocksteady új, élő szolgáltatásos (live service) modellt alkalmazó termékét. Azóta viszont romlott a helyzet a február másodikán PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re megjelent játék számára…
Amikor megjelent, egyidejűleg 13459 játékos volt a Steamen. Csakhogy egy live service játéknak a hosszabb támogatás érdekében a sok játékos elérése a fontos, és jelenleg erre a Rocksteady és a Warner képtelen! A SteamDB adatai szerint az utóbbi hét során már 1000-nél több játékos nem is volt egyszerre! A DC-univerzumban megjelent előző, hasonló modellű és játékmenetű játékával is össze kell, hogy vessük.
2022 októberében jelent meg a WB Games Montréaltól a Gotham Knights, ami szintén egy nyílt világú, kooperatív, szuperhősös játék volt. Ennek egyszerre 881 játékosa volt mostanában. A Suicide Squad: Kill The Justice League-nek 754. Tehát már nem csak a Batman: Arkham Knight iránt van nagyobb érdeklődés, hanem az előző Warner-játék iránt is, ami szintén nem volt valami egetrengetően nagy dobás. Ez azt jelenti, hogy a Rocksteady játékának hamarosan frissülnie kell, különben még többen hagyják maguk mögött az Öngyilkos osztagot, és a lejtmenetnek egyszer a becsapódás fog véget vetni, azaz a Warner megelégelheti az egészet, és kihúzza alóla a szőnyeget.
A Warner Bros. Discovery is elismerte, hogy a Suicide Squad: Kill The Justice League nem hozta az elvárásokat (holott ez volt a kiadó egyik fontos címe az időszakra!), így a játéknak nem lesz könnyű dolga két lábra állni innen.
Forrás: VGC