Helldivers 2: az asztali RPG-k ihlették a fegyvereket és a szabadságot!

Az Arrowhead Game Studios nemrég megjelent (és rögtön nagy népszerűséget elérő) játéka remek megközelítéssel bír: hagyni kell a játékost tenni a dolgát, és meglátjuk, hogy mi történik.

 

Tavaly a Baldur’s Gate 3 bemutatta, hogy milyen, amikor a játékosok valódi szabadságot kapnak, és így élhetik ki a kreativitásukat. Ám az egy RPG. Lövöldözős játékok tekintetében ilyesmit ritkán láttunk mostanában, de a Helldivers 2 (ami ráadásul kooperatív) is hasonlóan jó élményt mutathat fel. Johan Pilestedt erről beszélt a PCGamer főszerkesztőjének, Evan Lahtinak, így megtudtuk, hogy itt is az asztali RPG-k voltak inspiráció az Arrowhead számára.

„Mindannyian együtt képzeltük el, és aztán úgy beszélünk róla, mintha a valóságban történne. Évtizedekkel később is tudunk viccelődni rajta: „Emlékszel, amikor felrobbantottál azzal a varázsigével?”. Ebben a játékban megpróbáltuk vizualizálni, de ez még mindig ugyanaz a fajta összetartó csapat, amelyiknek közös élménye volt. És ez valami olyasmi lesz, ami összeköti azt a négyet, akik ott voltak, egy nagyon különleges pillanathoz. [Ami a fegyverek tervezését illeti], megpróbáltunk legalábbis hitelesek lenni, ha nem is realisztikusak, és ünnepelni a fegyverrendszerek különbségeit, a dolgok kibontakozásának módjait. Úgy gondoljuk, hogy ha ezt tesszük, akkor a dolgok elkerülhetetlenül filmszerűvé válnak, és magával ragadóvá válnak, ahelyett, hogy ezt egy vágókép mögé zárnánk. Hagyjuk a játékosra a cselekvést, és meglátjuk, mi történik,” mondta Pilestedt.

Példának egy olyan anekdotája volt, amikor egy visszarúgás nélküli postával eltalát egy ragdollt, ami erre elszállt, és szerinte skeet-lövészethez hasonló élménye volt. Úgy érzi, hogy ezt a történetet sokszor fel lehet hozni majd a sörözésük során. Az arc thrower fegyver képes nagy sebzést okozni, de kiszámíthatlan, ahogy az elektromosság mozog a való életben. A railgun nem biztonságos módja pedig abból született, hogy miképp működne a jövőben, és miképp törnék fel a fegyvert, ami alapból a feltöltött energia 50%-át engedi ki, de a nem biztonságos módban kockáztatunk, hogy kimaxolva egy hatalmas, halálos robbanást eredményezzen. Ez is mind az asztali RPG-k alapján született.

A stúdió munkásságára nehezen találhatunk kritizálható elemet.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu