Az Arrowhead Game Studios nemrég megjelent (és rögtön nagy népszerűséget elérő) játéka remek megközelítéssel bír: hagyni kell a játékost tenni a dolgát, és meglátjuk, hogy mi történik.
Tavaly a Baldur’s Gate 3 bemutatta, hogy milyen, amikor a játékosok valódi szabadságot kapnak, és így élhetik ki a kreativitásukat. Ám az egy RPG. Lövöldözős játékok tekintetében ilyesmit ritkán láttunk mostanában, de a Helldivers 2 (ami ráadásul kooperatív) is hasonlóan jó élményt mutathat fel. Johan Pilestedt erről beszélt a PCGamer főszerkesztőjének, Evan Lahtinak, így megtudtuk, hogy itt is az asztali RPG-k voltak inspiráció az Arrowhead számára.
„Mindannyian együtt képzeltük el, és aztán úgy beszélünk róla, mintha a valóságban történne. Évtizedekkel később is tudunk viccelődni rajta: „Emlékszel, amikor felrobbantottál azzal a varázsigével?”. Ebben a játékban megpróbáltuk vizualizálni, de ez még mindig ugyanaz a fajta összetartó csapat, amelyiknek közös élménye volt. És ez valami olyasmi lesz, ami összeköti azt a négyet, akik ott voltak, egy nagyon különleges pillanathoz. [Ami a fegyverek tervezését illeti], megpróbáltunk legalábbis hitelesek lenni, ha nem is realisztikusak, és ünnepelni a fegyverrendszerek különbségeit, a dolgok kibontakozásának módjait. Úgy gondoljuk, hogy ha ezt tesszük, akkor a dolgok elkerülhetetlenül filmszerűvé válnak, és magával ragadóvá válnak, ahelyett, hogy ezt egy vágókép mögé zárnánk. Hagyjuk a játékosra a cselekvést, és meglátjuk, mi történik,” mondta Pilestedt.
Példának egy olyan anekdotája volt, amikor egy visszarúgás nélküli postával eltalát egy ragdollt, ami erre elszállt, és szerinte skeet-lövészethez hasonló élménye volt. Úgy érzi, hogy ezt a történetet sokszor fel lehet hozni majd a sörözésük során. Az arc thrower fegyver képes nagy sebzést okozni, de kiszámíthatlan, ahogy az elektromosság mozog a való életben. A railgun nem biztonságos módja pedig abból született, hogy miképp működne a jövőben, és miképp törnék fel a fegyvert, ami alapból a feltöltött energia 50%-át engedi ki, de a nem biztonságos módban kockáztatunk, hogy kimaxolva egy hatalmas, halálos robbanást eredményezzen. Ez is mind az asztali RPG-k alapján született.
A stúdió munkásságára nehezen találhatunk kritizálható elemet.
Forrás: PCGamer