A Hogwarts Legacy második részét bár hivatalosan nem jelentette be a Warner Bros. Discovery (WBD), csak formalitás kérdése az egész…
Az első rész 2023 bestsellere volt, és alig egy év alatt 24 millió értékesítéssel érte el ezt az Avalanche Software játéka. Az Avalanche és a Warner még nem beszélt DLC-kről (leszámítva, hogy a nyáron a PlayStation-exkluzív tartalmak a többi platformon is felbukkannak). Van egy állásajánlatuk, ami az engineváltásra vonatkozik, de erre később még visszatérünk. A folytatás szinte fix, hogy jönni fog, ugyanis JB Perrette (a WBD nemzetközi streamelésért és játékokért felelős elnök-vezérigazgatója) erről beszélt a Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference-en. Az élő szolgáltatásos (live service) modell használata garantált, de a konzolos piac konzisztenciáját kritizálta. Folytatólagos támogatást (=pénzt) akar, nem csak nagy egyszeri megjelenéseket…
„Ma játékipari üzletünk nagy része négy fő IP körül forog, amelyek mindegyike önmagában is több milliárd dolláros üzletág: Mortal Kombat, Trónok harca, Harry Potter és természetesen a sikeres Roxfort örökség, valamint a DC világa. A kihívás az volt, hogy a mi üzletágunk történelmileg nagyon is a konzolok AAA csoportjába tartozott. Mint tudják, ez egy nagyszerű üzlet, ha van egy olyan siker mint a Hogwarts Legacy. Ez egy évet elképesztően feldob. Aztán sajnos, ha nem jelennek meg a játékok, vagy sajnos csalódások is értek minket: most jelent meg a Suicide Squad ebben a negyedévben, ami nem volt olyan erős, ez nagyon változékonnyá teszi a helyzetet. Úgy gondoljuk, hogy a lehetőség számunkra (mivel a játékok egy kicsit hosszú, többéves üzleti ciklust formálnak) az, hogy fogjuk ezt a négy franchise-t, és egy sokkal holisztikusabb megközelítést alakítsunk ki, különösen a mobil és a multiplatform, ingyenes játékokra való kiterjesztés terén, ami sokkal jobb és következetesebb bevételt biztosíthat számunkra.
Másodsorban az élő szolgáltatásokról: ahelyett, hogy csak egy egyszeri megjelenésű konzoljátékot indítanánk el, hogyan fejleszthetnénk ki egy olyan játékot például a Roxfort öröksége köré, amely live service, ahol az emberek folyamatosan élhetnek, építkezhetnek és játszhatnak abban a világban? Úgy gondoljuk, hogy megvannak a franchise-ok. Megvan a legnagyobb stúdióképességünk, és van egy ütemtervünk és egy stratégiai beruházási tervünk arra, hogy megpróbáljuk kiépíteni ezt az üzletágat. Úgy gondoljuk, hogy a következő néhány évben jelentős növekedés várható,” mondta Perrette.
Csakhogy a live service modellbe még nagyobb stúdiók is belebukhatnak, ugyanis a Naughty Dognak sem jött össze a The Last of Us: Factions, vagy legalábbis az a bizonyos online projekt. De térjünk vissza az álláshirdetésre: az Avalanche Software egy senior karakterművészt keres, aki tapasztalt az Unreal Engine 4-ben és az Unreal Engine 5-ben. Itt a csel: a Hogwarts Legacy UE4-en fut. A folytatás ebből következik, hogy frissíteni fog az Unreal Engine 5-re, hiába nem említik, hogy az illető min dolgozna…
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Webcasts, WBD