Az illető kommentje is arra mutat, hogy fordulópont felé tart a játékipar.
Az Xbox-exkluzív címek elkezdtek felbukkanni PlayStationön és Nintendo Switchen, a Sony pedig arra utal, hogy agresszívabb PC-s megjelenési stratégia felé tart, de eközben sokan emberek százait teszik utcára. A játékeladások eközben nem zuhantak be, a fejlesztési költségek szintúgy: a Marvel’s Spider-Man 2 több mint 300 millió dollárból jött össze, ami még akkor is hatalmas összeg, ha az inflációt figyelembe vesszük, ugyanis öt évvel korábban az első rész 100 millióból készült. Ez a Sony baja: hiába a jó eladások, kevés a profit. Ezen pedig változtatni akar a cég.
Shawn Ladyen, aki korábban a Sony Interactive Entertainment amerikai elnöke volt, a The Verge-nek adott interjúban beszélt arról, hogy a fejlesztési költségek egyfajta Achilles-sarokként szolgálnak, és úgy látja, hogy az AA játékok, a kisebb, egyedibb címek visszatérése jó megoldás lehetne: „Ha egy játék költségei meghaladják a 200 millió dollárt, az exkluzivitás az Achilles-sarkad, mert csökkenti a megszólítható piacot különösen akkor, ha az élő szolgáltatásos (live service) vagy az ingyenes játékok világában vagy. Egy másik platform csak egy újabb módja annak, hogy megnyisd a tölcsért, hogy még több embert vonzz be. Az ingyenesen játszható játékok világában, mint tudjuk, az emberek 95%-a soha nem fog egy fillért sem költeni. Az üzlet a konverzióról szól. Azzal kell javítanod az esélyeidet, hogy megnyitod a tölcsért. A Helldivers 2 megmutatta ezt a PlayStation számára, és az egyszerre jelent meg PC-re [és PlayStation 5-re]. Megint csak szélesebbre kell nyitni a tölcsért, így több embert juttatsz be [a rendszeredbe]. Az egyjátékos játékok esetében ez nem ugyanaz a követelmény. De ha 250 millió dollárt költesz, akkor a lehető legtöbb embernek akarod eladni, még ha csak 10%-kal több is. A konzolok globális telepített bázisa, ha visszamegyünk a PS1-ig és minden más konzolig, bárhol is nézzük, a konzolok összesített száma egyszerűen soha nem haladta meg a 250 milliót…
Attól tartok, hogy bevettük aZ AAA-t, a 80 órás játékidőt, az 50 gigabájtnyi játékot, és ha ezt nem tudjuk elérni, akkor nem tudunk semmit sem csinálni. Remélem, hogy visszatér az AA játék. Mindent megteszek érte. Visszatekintve a PS2-korszakra: annyi változatosság volt. Ott volt a God of War és az Assassin’s Creed. De ott volt a Loco Roco, a SingStar és a Dance Dance Dance Revolution is. A szórakozási lehetőségek teljes spektrumát kínálták. 7-12 millió dolláros dobáson miért ne fogadnánk, és nézzük meg, mi történik? A Katamari Damacy, az isten szerelmére, azt ma már nem tudnád megépíteni, mert még azt sem tudod megmagyarázni, hogy mi az. De most, amikor minden három számjegyű milliós nagyságrendű, a kockázati tolerancia szuper alacsony. A végén másolatok és folytatások születnek, és nem sok minden más,” mondta Layden.
A PlayStation 2 nem véletlenül tartja még mindig a legtöbb eladással rendelkező konzol rekordját…
Forrás: WCCFTech