Battlefield: a DICE kreatív igazgatója is távozott, mi lesz így a franchise-zal?

Egyre több nagyobb név hagyja el a Battlefield IP-t, vagy akár magát az Electronic Artsot.

 

A legújabb távozó neve Craig Morrison. Ő eddig az Electronic Arts DICE stúdiójánál kreatív igazgatói posztot töltött be, és a LinkedIn profilja szerint februárban lépett ki onnan, hogy ugyanezt a pozíciót egy másik stockholmi stúdiónál, a Blue Scarab Entertainmentnél betöltse. Ez egy új csapat, és hamarosan biztosan hallani fogunk az első projektjükről, amin tehát tuti dolgozni fog Morrison, aki a DICE előtt 9 éven át a Funcomnál dolgozott (a Montréalban levő stúdiójuk kreatív igazgatója volt), előtte pedig majdnem nyolcat húzott le a Blizzardnál, ahol majdnem két évig a World of Warcraft egyik tervezője volt.

Morrison 2021 augusztusában csatlakozott a DICE-hoz kreatív igazgatóként, majd 2022-ben a stúdió számára is betöltötte ezt a szerepet. Három hónappal a DICE-hoz szegődése után közölte az Electronic Arts, hogy egy egymáshoz kapcsolódó Battlefield-univerzumot akar létrehozni, miközben a franchise fejlesztési struktúrájába is jelentősen belenyúlt. Ennek eredményekképp az addigi kreatív igazgató, Lars Gustavsson 22 év (!) után távozott a DICE-tól, és a franchise vezetői szerepét a Respawn Entertainment és az Infinity Ward társalapítója, Vince Zampella kapta meg.

Nemrég zárta be az Electronic Arts a Ridgeline Gameset, amit 2021-ben hozott létre, hogy egy egyjátékos Battlefielden dolgozzon. Nem sokkal a hír előtt távozott Marcus Lehto, a Halo társalkotója személyes okokra hivatkozva. Az Electronic Arts kb. 700 embert (a cég munkaerejének 5%-át) bocsátotta el. A Battlefield vezetésében Vince Zampella és Byron Beede található, és az egyjátékos projektről nem mondott le a kiadó, ugyanis ennek a DICE lesz a társfejlesztője. A DICE emellett egy többjátékos élményt is készít a franchise számára, és a Los Angelesben található Ripple Effect egy teljesen eltérő projekten dolgozik az IP-n belül.

Kérdés, hogy vajon maradnak-e emberek a Battlefield számára, mert így ebben kétkedünk.

Forrás: VGC, LinkedIn

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu