Tim Sweeney seggfejeknek nevezte Gabe Newell alkalmazottait!

Már ez a kijelentés is önmagában felettébb vicces, de még hozzá lehet tenni azt, hogy erre milyen reakció volt a Valve-on belül!

 

A Valve jelenleg egy antitröszt perben áll a Wolfire-vel szemben. Ez a fejlesztő azt állítja, hogy a Steamet arra használja a Gabe Newell vezette cég, hogy a pozíciójával kiszorítsa a riválisokat és kontroll alatt tarthassa a játékok árát. 2022 májusában a per nem lett leállítva, és most ott tartunk, hogy az érintett cégek belsős kommunikációja a nyilvánosság elé jutott. Az érdekes anyag itt Tim Sweeney (az Epic Games vezérigazgatója), Gabe Newell (a Valve vezetője), Scott Lynch (a Valve operatív igazgatója) és Erik Johnson (a Valve projektmenedzsere) közötti kommunikációjában olvasható.

A téma főleg az árazás és a Valve haszonkulcsa az eladásokból. 2017-ben az első üzenetváltás Sean Jenkins téves kommentjéből indult ki (a Valve fejlesztője azt mondta, hogy a Steam korlátozhatja a fejlesztők rendelkezésére bocsátott kódokat). 2017. augusztus 12-én Newell rákérdezett Sweeney-nél, hogy mivel húzta fel a Valve őt, és szerinte Jenkins nyilvános hülyesége szerepet játszht ebben. Sweeney Newellnek és Johnsonnak válaszolva azt írta, hogy sosem hallott Jenkinsről, majd arról beszélt, hogy a Steam 30%-os „platformdíja”  a korai napokban még érthető volt, de a működtetési költségek ma már alacsonyabbak, és aránytalanul magas a százalék a sok megjelenő játék vagy annak kevés marketingje miatt. Sweeney szerint ha a Steam top 25 bestsellerét levennénk a listáról, akkor a Valve többet profitált az azokat követő 1000 játékból mint amennyit a fejlesztők kerestek. 30% a Valve-nak, 30% a marketingnek, 15% a szerver/engine költségekre, így 75%-ot vesz el a rendszer, és 25% megy a játék létehozására, ami rosszabb a 90-es évek bolti terjesztésénél, állítja Sweeney. A válasz (ha volt) kimaradt a dokumentumból…

2018 decemberében még paprikásabb hangulatú volt az Epic vezetője, miután a Valve módosított a jogdíjas rendszerén: a legtöbbet eladott játékok esetében a cég haszonkulcsa akár 20%-ra is csökkenhetett. Sweeney ekkor már az Apple ellenei antitröszt perre és az Epic Games Store elindítására készült. Newellnek és Lynch-nek szóló üzenetében az Apple-vel kapcsolatos problémáit taglalja, majd az Epic Games Store (EGS) elindítását is felhozza. Az EGS haszonkulcsa mindössze 12%. Sweeney üzenete viszont nyers hangnemű:

„Most éppen ti seggfejek azt mondjátok a világnak, hogy az erősek és hatalmasok különleges feltételeket kapnak, míg a 30% a kisembereké. Hosszú csatának nézünk elébe, ha az Apple úgy próbálja megtartani a monopóliumát és a 30%-ot, hogy háttéralkukat köt a nagy kiadókkal, hogy elhallgattassa őket. Miért nem adnak MINDEN fejlesztőnek jobb üzletet? Mi lenne jobb módja annak, hogy az Apple-t gyorsan meggyőzzük arról, hogy a modelljük most már teljesen tarthatatlan?”, írta Sweeney. Másnap Lynch Newellnek és Johnsonnak ezzel a rövid kommentárral továbbította az üzenetet: „you mad bro?”, avagy „dühös vagy, tesó?”.

Vajon a Wolfire honnan szedte a pénzt erre a perre?

Forrás: PCGamer, GameDiscoverCo

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu