A fejlesztők jelentős része használja a mesterséges intelligenciát!

Meglepően nagy azoknak a játékfejlesztőknek az aránya, akik a munkájuk során igénybe szokták venni valamilyen módon a mesterséges intelligencia által rendelkezésükre álló lehetőségeket.

 

A workflow, avagy a munkafolyamat során sokan bevetik az MI-t, állítja a CIST, egy piackutató cég, ami több mint 300 résztvevő stúdió alapján készített egy felmérést, és ebből ezt az eredményt következtette. A felmérést a Unity megrendelésére hozta össze a CIST, és mivel ez az engine egyrészt a monetizációs modellje kapcsán botrányt okozott (és meg is hátrált tőle a cég), másrészt pedig ezt a technológiát sokan használják (a másik gyakori engine az Epic Gamestől származik; az Unreal Engine-re gondolunk), számukra is fontos, hogy a mesterséges intelligencia mennyire terjedt el a játékipar „másik oldalán”.

A Unity a legújabb piaci jelentésében azt írta, hogy a stúdiók 62%-a a munkafolyamataik során használja a mesterséges intelligenciát. Főleg a gyors prototípusok készítéséhez és a koncepciók létrehozásához használják a technológiát, de az assetek létrehozása és a világépítés során is elő szokták szedni az MI-t. A Unity adatai szerint a játékok megjelenéséhez is több idő kell, ugyanis 2022-ben ez 218 nap volt, de 2023-ra ez az időtartam 304 napra növekedett.

Az új technológia meggyorsítja a gyártási, fejlesztési folyamatokat, viszont új kihívásokat is magával hoz, de ennek ellenére a megkérdezett stúdiók 71%-a állította azt, hogy a mesterséges intelligencia a működési folyamataikat is jobbá tette. 38%-uk valamelyest fél az MI használatának elkezdésétől, 43%-uk érdeklődik a technológia iránt, de nincs rá idejük, és 24%-uk úgy gondolta, hogy nincsen meg a technikai képességük a mesterséges intelligencia alkalmazására.

Nemrég azt állította Andrew Wilson, az Electronic Arrs vezérigazgatója, hogy a következő öt év során abban reménykedik, hogy a generatív (tartalomalkotó) MI 30%-kal hatékonyabbá teszi a kiadó fejlesztéseit; legalább 50%-kal növeli a 700 milliós játékosbázisát; illetve a játékokban 10-20%-kal nagyobb lesz a költekezés (mikrotranzakciók = Ultimate Team). Ez azért ijesztően hangzik.

Forrás: VGC, Unity

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu