A PlayStation Spectral Super Resolution (innentől csak PSSR-ként rövidítve) ugyanis olyan frame rate-ekre képes nagyobb felbontásokon, amik ma még nem nagyon nevezhetőek kifejezetten gyakorinak, így a PlayStation 5 Pro egyfajta bemelegítés lehet.
Az Insider Gaming (igen, ismét ez a site; mintha naponta közölnének valami újat a téme kapcsán!) számolt be arról, hogy a Sony még be sem mutatott felskálázó technológiája mire is lesz képes. A PlayStation 5 Pro jelenleg úgy támogatja a PSSR-t, hogy 4K felbontáson 60 FPS-re képes, míg 8K-n 30 FPS-t tudhat. Csakhogy a Sony mintha előre tervezett volna a technológiával, ugyanis a jövőben a cél 4K-n másodpercenként 120, 8K-n pedig 60 képkocka. De ezek nem érhetőek el a félgenerációs frissítésen a hardveres korlátok miatt.
Két, meg nem nevezett belső fejlesztésről is szó esett a PSSR kapcsán. Az egyik esetben 1440p mellett 60 FPS-t biztosít a játéknak, ami az alap PlayStation 5-ön nem valósulhat meg, ugyanis a két megszokott grafikus mód (Performance: 1080p, 60 FPS; Fidelity: 1080p, 30 FPS) nem éri el ezt a szintet. A másik játéknál a felskálázás a bekapcsolt sugárkövetés (ray tracing) mellett biztosít 60 FPS-t általunk nem ismert felbontáson.
Az AMD-s bennfentes Kepler tweetje szerint a 10%-kal megemelt CPU órajel a PlayStation 5 Pro-ban a következő generációs konzol miatt lehetséges. A Sony eléggé összetett módon kezeli a visszamenőleges játéktámogatást, és emiatt az új hardvernek legalább ugyanakkora órajelen kell futnia még akkor is, ha az új termék (tehát a PlayStation 6) még alacsonyabb órajelen is gyorsabb. Ha a Zen 6-os processzormagok jutnak el a PlayStation 5-ba, akkor nem tudnak 4 GHz fölé menni a PlayStation 5 Pro-val, mert ez tönkre tudná tenni a visszamenőleges játéktámogatást…
A PlayStation 5 Pro az év végén, esetleg 2025-ben jelenhet meg, az AMD-s technológiát alkalmazó PlayStation 6 esetében pedig túl korai találgatni. Mindez nem hivatalos.
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Insider Gaming
👀 I'll wait for you to tell
— Tarnished Confessor (@MuthecaI) March 17, 2024