A Dungeons & Dragons (D&D) szabályrendszerén alapuló RPG minőségileg és eladásilag is remekel, de a belga stúdió valami máson dolgozik, és a csapat vezérigazgatója abban reménykedik, hogy az új technológiával közelebb tud jutni az álom-RPG-jükhöz.
Kb. egy hónapja mondja a Larian kiadási igazgatója, Michael Douse, hogy több mint 10 millió eladásnál tartott a Baldur’s Gate 3. A GameSpot viszont a Larian vezérigazgatóját, Swen Vinckét kapta mikrofonvégre a Game Developers Conference-en (GDC-n), ahol azt nyilatkozta, hogy már majdnem a Divinity: Original Sin 2 értékesítéseinek kétszeresénél tart, és emiatt nagyon jól fogy a Baldur’s Gate 3. A ResetEra fórumon Son of Sparda arra hívta fel a figyelmet, hogy a Divinity franchise legújabb része már legalább 7,5 millió értékesítést hozott össze, így a Baldur’s Gate 3 már minimum 15 milliónál tarthat, ami alig több mint fél év alatt elképesztően jó eredménynek nevezhető! Ha valahogy megoldódna egy Nintendo Switch port, még inkább bepöröghet ez az eredmény…
De a GDC-s beszéde végén Vincke megerősítette, hogy a Baldur’s Gate 3-hoz nem csinálnak DLC-t vagy folytatást, sőt, a Wizards of the Coastnak visszaadják a D&D IP-t. Miért? Erről is beszélt Vincke a GameSpotnak: „A Baldur’s Gate 3 kapcsán mindenki azt mondta nekünk, hogy „DLC-t kell készítenetek, és tényleg el kellene kezdenetek a folytatással foglalkozni, annyira sikeres és annyi pénzt hozott”. Egy ideig tényleg azt gondoltam, hogy igen, ezt kellene csinálnunk, változtatnunk kellene a terveinken, és ezt kellene csinálnunk, és a csapat is ezt mondta.
De aztán az év folyamán rájöttem, hogy nem erre vagyunk teremtve. Ez szó szerint az ellentéte annak, amiről a Larian szól. Nagy, új dolgokat akarunk csinálni, nem akarjuk feleleveníteni azt, amit már megcsináltunk, ezért mondtuk, hogy nem fogjuk ezt csinálni. Szóval, visszatértünk az eredeti tervünkhöz, ami szebb és a nagyobb dolgok felé halad,” nyilatkozta Vincke, aki elmondta, hogy két választásuk van, hogy mit csinálnának. Nagy, ambíciózus, de eltérő projektekről van szó, amik mégis ismerősnek fognak hatni.
A Larian alapítójának van egy álmo RPG-je, és reméli, hogy a következő generációs hardveren ezt már meg tudja valósítani az új technológiával, de nem tudja, hogy a next-gen specifikációi milyenek lesznek. A terveik között talán a Divinity: Original Sin eredetileg tervezett közösségi finanszírozásos plusz góljának bepótlása lehet. NPC-s menetrendek (mindenkinek megszabott napjai lesznek), lletve az NPC-kre és szörnyekre ható napszakváltás és időjárási rendszerek lettek anno megígérve. Ezek a Divinity: Original Sinben és a Baldur’s Gate 3-ban sem valósultak meg.
Talán van mit bepótolniuk.
Forrás: WCCFTech, ResetEra, Eurogamer