Baldur’s Gate 3: kiváló eladások, de a Larian már a jövőben gondolkodik!

A Dungeons & Dragons (D&D) szabályrendszerén alapuló RPG minőségileg és eladásilag is remekel, de a belga stúdió valami máson dolgozik, és a csapat vezérigazgatója abban reménykedik, hogy az új technológiával közelebb tud jutni az álom-RPG-jükhöz.

 

Kb. egy hónapja mondja a Larian kiadási igazgatója, Michael Douse, hogy több mint 10 millió eladásnál tartott a Baldur’s Gate 3. A GameSpot viszont a Larian vezérigazgatóját, Swen Vinckét kapta mikrofonvégre a Game Developers Conference-en (GDC-n), ahol azt nyilatkozta, hogy már majdnem a Divinity: Original Sin 2 értékesítéseinek kétszeresénél tart, és emiatt nagyon jól fogy a Baldur’s Gate 3. A ResetEra fórumon Son of Sparda arra hívta fel a figyelmet, hogy a Divinity franchise legújabb része már legalább 7,5 millió értékesítést hozott össze, így a Baldur’s Gate 3 már minimum 15 milliónál tarthat, ami alig több mint fél év alatt elképesztően jó eredménynek nevezhető! Ha valahogy megoldódna egy Nintendo Switch port, még inkább bepöröghet ez az eredmény…

De a GDC-s beszéde végén Vincke megerősítette, hogy a Baldur’s Gate 3-hoz nem csinálnak DLC-t vagy folytatást, sőt, a Wizards of the Coastnak visszaadják a D&D IP-t. Miért? Erről is beszélt Vincke a GameSpotnak: „A Baldur’s Gate 3 kapcsán mindenki azt mondta nekünk, hogy „DLC-t kell készítenetek, és tényleg el kellene kezdenetek a folytatással foglalkozni, annyira sikeres és annyi pénzt hozott”. Egy ideig tényleg azt gondoltam, hogy igen, ezt kellene csinálnunk, változtatnunk kellene a terveinken, és ezt kellene csinálnunk, és a csapat is ezt mondta.

De aztán az év folyamán rájöttem, hogy nem erre vagyunk teremtve. Ez szó szerint az ellentéte annak, amiről a Larian szól. Nagy, új dolgokat akarunk csinálni, nem akarjuk feleleveníteni azt, amit már megcsináltunk, ezért mondtuk, hogy nem fogjuk ezt csinálni. Szóval, visszatértünk az eredeti tervünkhöz, ami szebb és a nagyobb dolgok felé halad,” nyilatkozta Vincke, aki elmondta, hogy két választásuk van, hogy mit csinálnának. Nagy, ambíciózus, de eltérő projektekről van szó, amik mégis ismerősnek fognak hatni.

A Larian alapítójának van egy álmo RPG-je, és reméli, hogy a következő generációs hardveren ezt már meg tudja valósítani az új technológiával, de nem tudja, hogy a next-gen specifikációi milyenek lesznek. A terveik között talán a Divinity: Original Sin eredetileg tervezett közösségi finanszírozásos plusz góljának bepótlása lehet. NPC-s menetrendek (mindenkinek megszabott napjai lesznek), lletve az NPC-kre és szörnyekre ható napszakváltás és időjárási rendszerek lettek anno megígérve. Ezek a Divinity: Original Sinben és a Baldur’s Gate 3-ban sem valósultak meg.

Talán van mit bepótolniuk.

Forrás: WCCFTech, ResetEra, Eurogamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu