Phil Spencer: részben a Z generáció miatt van multiplatform elképzelésük!

A Microsoft nem véletlenül kezdett több játékával kapcsolatban felbukkanni rivális konzolokon (pl. a Hi-Fi Rush már elérhető PlayStation 5-re), és az Xbox-vezér arról is beszélt, hogy más online boltokat is konzolon szeretne látni.

 

A Polygon a Game Developers Conference-en (GDC-n) ült le beszélgetni Phil Spencerrel, aki több témáról is beszélt. Például arról, hogy a tömeges leépítések (1900 embert küldtek el) a játékipar növekedésének megtorpanása miatt történt; az Epic Games Store-t és az itch.io-t konzolon szeretné látni (érdekes módon kihagyta a Steamet), illetve azt is mondta, hogy a Z generációnak (1995-2009 között születetteknek) szól részben az, hogy több Xbox-exkluzív válik multiplatformmá…

„Azt kell mondanom, hogy ami a legjobban aggaszt az iparágban, az a növekedés hiánya. És amikor egy olyan iparágról van szó, amely az előrejelzések szerint jövőre kisebb lesz a szereplők számát és a termelt pénzt tekintve, és sok olyan nyilvánosan jegyzett vállalat van az iparágban, amelyeknek növekedést kell felmutatniuk a befektetőiknek, mert mi másért birtokolna valaki részvényt valakinek a részvényeiből, ha az nem fog növekedni? Az üzletágnak az az oldala, amelyet ezután alaposan megvizsgálnak, a költségoldal. Mert ha a bevételi oldal nem növekszik, akkor a költségoldal válik kihívássá.

Mi egy üzlet vagyunk. Ezt sokszor elmondom. Nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy a Microsofton belül ne kelljen egy nyereséges, növekvő üzletet működtetnem. És ma már ez a helyzet. Itt ülve a GDC-n, elgondolkodtam az iparágban dolgozó barátaimon, akiket elbocsátottak és elvesztették az állásukat, és nem akarom, hogy ez az iparág olyan hely legyen, ahol az emberek nem tudnak magabiztosan karriert építeni. Szóval ezért fordulok mindig vissza a témához: hogyan tud ez az iparág újra növekedni? Nekünk, az Xboxnak vagy bármelyik csapatnak, amelyik ott van, ez tényleg egy olyan iparág eredménye, amelyik nem növekszik. Növekedhet, és újra növekedni fog. De most látod ezt az időt, és a következményeknek emberi hatása van. És ezen mindannyiunknak el kellene gondolkodnunk, és el kellene gondolkodnunk rajta.

Ezt a felfogást, miszerint az Xbox csak ez az egy eszköz lehet, amely a televízióhoz csatlakoztatható, nem látjuk a Z generációra vonatkozó kutatásban, mert számukra semmi más nem ilyen. Néhányuknak lesz iPhone-ja, néhányuknak Androidja, de az összes játék és minden ugyanolyan. A TikTokot még mindkettőn el tudom érni, legalábbis egyelőre. Minden cuccuk elérhető, ahol csak akarják. Tehát az Xbox esetében a márkánk (ahogyan a fiatalabb közönséget vonzzuk és fenntartjuk a relevanciánkat) az, hogy „az Xbox egy olyan hely, ahol megtalálom azokat a nagyszerű játékokat, amiket szeretnék”. És [vegyük figyelembe] a Windows-vállalat történelmét. Senki sem pislogna kétszer, ha azt mondanám: hogy ha PC-t használsz, te döntöd el, hogy milyen élményben lesz részed [azáltal, hogy kiválasztod, hol vásárolsz játékokat]. Ebben valódi érték rejlik,” mondta Spencer.

Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy az online PC-s játékboltok miért nem érhetőek el konzolon. Ezt a Microsoft hogyan valósítaná meg?

Forrás: WCCFTech, VGC, Polygon

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu