A 2017-es Hellblade: Senua’s Sacrifice folytatását nemsokára kiadja a 2018-ban az Xbox Game Studios alá tett Ninja Theory, de már most fel kell készülni arra, hogy frame rate tekintetében nem lesz kimagasló, ráadásul a megszokottnál rövidebb játékra kell felkészülni.
Mark Slater-Tunstill, a Senua’s Saga: Hellblade II vizuális effektekért felelős igazgatója egy német publikációnak, a GamePro-nak elmondta, hogy az Xbox Series mindkét verzióján dinamikus felbontású lesz a játék, és maximum 30 FPS-sel fut majd. Ez egyfajta kompromisszum lesz a látvány miatt, de Slater-Tunstill előhúzta a kissé röhejes „filmszerű” kártyát a pakliiból. Az IGN-nek azt mondta, hogy az Unreal Engine 5 mennyire jó volt a stúdiónak, mert új narratív elemeket és különleges effekteket hozhattak létre. A valós idejű megvilágítás az utóbbira is jó hatással volt, így minden jobban klappol egymáshoz a jelenetekben, amin segített a kosztümök és tárgyak valószerűbb renderelése is.
De a játék nagyon rövid lesz. Mindössze nyolc óra! Miért? Erről Dominic Matthews, a Ninja Theory vezetője az IGN-nek beszélt: „Azt hiszem, mi mindig azt tűztük ki célul, hogy elmeséljünk egy történetet, és a játék hossza megfeleljen annak a sztorinak, amit el akarunk mesélni. Tehát nem arról van szó, hogy rövidebb élményeket akarunk készíteni. Van egy történet, amit el akarunk mesélni, aminek van eleje, közepe és vége, és mi a megfelelő forma és méret ahhoz, hogy ezt elmeséljük? Szóval valahogy így kezdjük. Azt is mondhatnám, hogy szerintem mióta a digitális terjesztés létezik, azóta az iparág mindenféle formájú és méretű játék előtt megnyílt, ami szerintem nagyon jó dolog.
Nagyon örülök annak, hogy sokan vannak, akik élvezik a rövidebb játékélményt, valamit, amire leülhetnek mondjuk egy péntek este, feltehetik a fejhallgatót, lekapcsolhatják a villanyt, és belemerülhetnek az élménybe, és olyan játékosok, akik nem feltétlenül akarnak 50 vagy 100 órás játékokat. Én is ezek közé az emberek közé tartozom, szeretem a rövidebb játékokat. Azt hiszem, manapság nagy nyomás nehezedik az emberek idejére, és szerintem a rajongóink, ahogy hallottuk tőlük, élvezik a rövidebb játékokat, ahol az a szándékunk, hogy az utazás minden egyes lépése értelmes legyen… Van egy olyan közönség, amely olyan játékokat szeretne, amelyek tömörebbek,” mondta Matthews.
Matthews egyfajta butikstúdiónak tekinti a Ninja Theory-t. Ha filmgyártásban gondolkodna, a Hellblade 2 nem egy hollywoodi kasszasiker lenne, hanem egy minőségi független film. De nem csak a narratíva (és a frame rate…) lesz filmszerű, hanem a harcok is: „Nagyon reálisra vettük a figurát. Nincsenek kameravágások, nincs kezelőfelület. Nagyon nehéz feladatot adtunk magunknak, de ezek mind olyan döntések, amelyek mellett kiállunk. A Hellblade: Senua’s Sacrifice-ban csak egy darab fotogrammetriát használtunk, a Hellblade 2-ben pedig több mint 370-et. Mindez hozzájárul az immerzióhoz. Még ha soha nem is jártál Izlandon, tudat alatti szinten azt szeretnénk, ha azt éreznéd, hogy a világunk egy valódi, megélt hely,” mondja Dan Attwell, a környezetért felelős művészeti igazgató.
Benoit Macon, a harci igazgató szerint a Hellblade: Senua’s Sacrifice mozgásdigitalizációját (motion capture, mo-cap) két nap alatt rögzítették, míg a folytatás esetében ehhez hetvenöt (!) nap kellett. 60-at a stúdióban, 15-öt pedig kinti helyszíneken rögzítettek: „Ebben a játékban nem fogsz olyan animációt látni, amelyik keyframe-ekből áll. A mo-cap teljesen más. Akárhogy is akarjuk a harcot az engine-en belül, azt pontosan le tudjuk filmezni a színpadon, és egyáltalán nincs retusálás. Erre törekszünk, hogy filmszerű érzést adjunk a harcainknak. Ugyanúgy hozzuk létre a harcot, ahogy a narratív csapat a filmeket. Ha Senua találatot kap, az kivált valamit; ha megöl egy ellenséget, az valami mást vált ki, és így tovább, felépítve ezeket a történeteket minden általunk létrehozott csatában.”
Senua színésze, Melina Juergens, illetve a stáb a korszakhoz hű kosztümöket viselt, hogy jobban el tudjanak ők is merülni az élményben. Senua megtanulta a fejében a hangokat (Furies – dühök) kezelni, és most mindennel arra koncentrál, hogy biztosítsa, hogy senki más ne szenvedjen úgy mint ő, amiért feláldozta a társát az isteneknek. Ezért merészkedik a probléma gyökeréhez annak leállítása céljából. A harcok továbbra is 1v1 központúak, így azok felettébb intenzívek és személyesek lesznek.
A Senua’s Saga: Hellblade II május 21-én jelenik meg Xbox Series-re és PC-re, illetve a Game Passon is ott lesz.
Forrás: WCCFTech, GamePro, IGN, Gamesradar