TECH HÍREK – Az Alphabet, a Google anyacége mintha kissé mohó lenne, ugyanis olyan funkcióért akar a pletykák szerint pénzt kérni, amiről nem hinnénk, hogy ezt meg merné tenni, viszont érdemes közelebbről is megvizsgálni az ügyet.
Az utóbbi két és fél évtized során bevált fogalom lett angol nyelvterületen a Google-n való keresés (Just Google it!). A keresőmotort szinte napi szinten használjuk (bár vannak azért alternatívák is: ilyen például a Microsofttól a Bing, vagy a DuckDuckGo). Az Alphabet viszont megváltoztathatja ennek modelljét, és ennek középpontjában a prémium, a mestesrséges intelligencia által meghajtott funkciók lennének. Ezek fizetőssé válhatnak.
A Google már több előfizetéses szolgáltatással rendelkezik. Ilyen a Gemini Advanced (ha már mesterséges intelligencia; ez volt a korábban Bard néven futó technológia) és a Google One, és ezek mellé léphet be a Google Search fizetős verziója, ami továbbra is reklámokkal lenne megtömve! A tervek szerint nem szüntetik be az ingyenes keresőt sem (ami jogos, mert ha így döntene a cég, sokan rájuk borítanák az asztalt).
A Google sok pénzt ölt már a mesterséges intelligenciába, és több felületén is látni lehetett az MI által meghajtott funkciókat, de eddig nem volt szó arról, hogy a keresőmotorjukba is beleforgatják. Arról még nem tudni, hogy mikortól válik elérhetővé a prémiumnak mondott keresés, de állítólag már dolgozik a technológián a Google, így esély van arra, hogy a Google I/O 2024 során, azaz májusban ebből egy kisebb ízelítőt kaphatunk.
Nincs azzal semmi gond, ha a szolgáltatások legjobb verzióiért pénzt kérnek el a cégek, de ha valóban reklámokat kapnak a keresésre előfizető felhasználók, azt már tényleg csak mohóságnak tudjuk nevezni, mert miközben az ingyenes verzióban még érthető ezek felbukkanása, azért a fizetős megoldásban ezeknek már nem kéne ott lenniük. Csak aztán nehogy ez is a digitális temetőben végezze, ahogy legutóbb a Google Podcasts is.
Forrás: WCCFTech, Financial Times