A Life is Strange: True Colors fejlesztőcsapatából néhány fejlesztő (mindegy, hogy még mindig ott dolgozó, vagy onnan már eltávozott) számolt be arról, hogy milyen körülmények uralkodnak a Deck Nine-on belül.
Egy tucat fejlesztő kritizálta a vezetőséget amiatt, hogy miképp kezelték a játékban a gyűlöletkeltő szimbólumokat, a problémás fejlesztőket, és a kényszerített túlórázást. Ezek mellé hozzá lehet csapni a gyűlöletbeszédet, a mérgező munkakultúrát, az alacsony fizetéseket, a női alkalmazottak rossz kezelését (az előléptetések és fizetésemelések során), illetve a hanyag vezetőséget. Erről az IGN számolt be, és a tizenkét fejlesztő közül kettő a nevét is vállalta.
A Life is Strange: True Colorsba több rasszista mém, illetve gyűlöletszimbólumokra való utalás is ejutott. Sokan joggal kritizálták ezt, de a vezetőség a náci képeket több mint fél évig figyelmen kívül hagyta, amíg Mark Lyons, a Deck Nine vezérigazgatója el nem mondta a stábnak, hogy a szimbólumok el lettek távolítva, és akaratukon kívül jutott el mindez a játékba. (Azt mégis hogy? Valaki részegen beletette őket?) Egy programozót többen is szexuális zaklatással, transzfóbiával, kiabálással és zaklatással vádoltak. Az egyik fejlesztő, aki a vezetői döntésekre rálátással bírt, arról számolt be, hogy a vezetőség a megtartásáért küzdött, és emiatt a többi részlegtől messzebb helyezték el a csapatát, de végül elküldték… ám ehhez az kellett, hogy egy HR-ossal (emberi erőforrások részlegén dolgozóval) kiabáljon.
Zak Garriss-t, a Deck Nine korábbi narratív igazgatóját és kreatív vezetőjét is problémásnak nevezték sokan. Több, a stúdiónál dolgozó nő szerint sokukat lerohanta, és képtelenek voltak nemet mondani neki, amikor átlépett egy személyes határt. Az IGN forrásai szerint Garris azt is állította, hogy a képviselet (reprezentáció) a játékokban nem ér semmit sem, és a Black Lives Mattert egy gyűlöletkeltő csoportnak hívta, amikor a stúdió azt javasolta, hogy ezzel kapcsolatban a közösségi médián támogató posztot tegyenek közzé. Garriss állítólag a narratív csapat marginalizált tagjaival is összeveszett. Nekik azért kellett érvelniük, hogy a migránsok problémás ábrázolása és egy randevún megerőszakoláshoz hasonló esemény ne legyen a Life is Strange: True Colors része. Erre Garriss letolta a fejlesztőket, mert megkérdőjelezték a döntést, miszerint egy transznemű karaktert el kell távolítani a játékból.
Erre Garriss annyit mondott az IGN-nek, hogy a stúdiónál több férfit és nőt mentorált, és hogy sosem volt aberrált vagy helytelen viselkedése a stúdióban. Nem emlékezett a BLM-es kommentjére, és szerinte a narratív csapattal való összetűzése azért volt, mert néhány fejlesztő nem volt együttműködésre hajlamos. A Deck Nine pedig ennyit mondott: „Felvételi és előléptetési gyakorlatunkban a sokszínű kultúrát és munkaerőt helyezzük előtérbe, mert az általunk teremtett élmények miatt… és mert ez a helyes. A Deck Nine minden alkalmazottjának jólétét kiemelten fontosnak tartjuk. Szigorú magatartási irányelvekkel rendelkezünk, és amint a HR-nak bejelentik a vádakat vagy problémákat, azokat bizalmasan kivizsgáljuk, értékeljük, és a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban foglalkozunk az érintett felekkel. Mindig is az a szándékunk, hogy egy pozitív, fenntartható és sikeres stúdiót tartsunk fenn azáltal, hogy az embereinket helyezzük előtérbe.”
A két fél megint egymástól teljesen eltérőt állít. Vajon ki hazudik?
Forrás: Gamesindustry, IGN