Mérgező munkakultúra a Deck Nine-nál?

A Life is Strange: True Colors fejlesztőcsapatából néhány fejlesztő (mindegy, hogy még mindig ott dolgozó, vagy onnan már eltávozott) számolt be arról, hogy milyen körülmények uralkodnak a Deck Nine-on belül.

 

Egy tucat fejlesztő kritizálta a vezetőséget amiatt, hogy miképp kezelték a játékban a gyűlöletkeltő szimbólumokat, a problémás fejlesztőket, és a kényszerített túlórázást. Ezek mellé hozzá lehet csapni a gyűlöletbeszédet, a mérgező munkakultúrát, az alacsony fizetéseket, a női alkalmazottak rossz kezelését (az előléptetések és fizetésemelések során), illetve a hanyag vezetőséget. Erről az IGN számolt be, és a tizenkét fejlesztő közül kettő a nevét is vállalta.

A Life is Strange: True Colorsba több rasszista mém, illetve gyűlöletszimbólumokra való utalás is ejutott. Sokan joggal kritizálták ezt, de a vezetőség a náci képeket több mint fél évig figyelmen kívül hagyta, amíg Mark Lyons, a Deck Nine vezérigazgatója el nem mondta a stábnak, hogy a szimbólumok el lettek távolítva, és akaratukon kívül jutott el mindez a játékba. (Azt mégis hogy? Valaki részegen beletette őket?) Egy programozót többen is szexuális zaklatással, transzfóbiával, kiabálással és zaklatással vádoltak. Az egyik fejlesztő, aki a vezetői döntésekre rálátással bírt, arról számolt be, hogy a vezetőség a megtartásáért küzdött, és emiatt a többi részlegtől messzebb helyezték el a csapatát, de végül elküldték… ám ehhez az kellett, hogy egy HR-ossal (emberi erőforrások részlegén dolgozóval) kiabáljon.

Zak Garriss-t, a Deck Nine korábbi narratív igazgatóját és kreatív vezetőjét is problémásnak nevezték sokan. Több, a stúdiónál dolgozó nő szerint sokukat lerohanta, és képtelenek voltak nemet mondani neki, amikor átlépett egy személyes határt. Az IGN forrásai szerint Garris azt is állította, hogy a képviselet (reprezentáció) a játékokban nem ér semmit sem, és a Black Lives Mattert egy gyűlöletkeltő csoportnak hívta, amikor a stúdió azt javasolta, hogy ezzel kapcsolatban a közösségi médián támogató posztot tegyenek közzé. Garriss állítólag a narratív csapat marginalizált tagjaival is összeveszett. Nekik azért kellett érvelniük, hogy a migránsok problémás ábrázolása és egy randevún megerőszakoláshoz hasonló esemény ne legyen a Life is Strange: True Colors része. Erre Garriss letolta a fejlesztőket, mert megkérdőjelezték a döntést, miszerint egy transznemű karaktert el kell távolítani a játékból.

Erre Garriss annyit mondott az IGN-nek, hogy a stúdiónál több férfit és nőt mentorált, és hogy sosem volt aberrált vagy helytelen viselkedése a stúdióban. Nem emlékezett a BLM-es kommentjére, és szerinte a narratív csapattal való összetűzése azért volt, mert néhány fejlesztő nem volt együttműködésre hajlamos. A Deck Nine pedig ennyit mondott: „Felvételi és előléptetési gyakorlatunkban a sokszínű kultúrát és munkaerőt helyezzük előtérbe, mert az általunk teremtett élmények miatt… és mert ez a helyes. A Deck Nine minden alkalmazottjának jólétét kiemelten fontosnak tartjuk. Szigorú magatartási irányelvekkel rendelkezünk, és amint a HR-nak bejelentik a vádakat vagy problémákat, azokat bizalmasan kivizsgáljuk, értékeljük, és a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban foglalkozunk az érintett felekkel. Mindig is az a szándékunk, hogy egy pozitív, fenntartható és sikeres stúdiót tartsunk fenn azáltal, hogy az embereinket helyezzük előtérbe.”

A két fél megint egymástól teljesen eltérőt állít. Vajon ki hazudik?

Forrás: Gamesindustry, IGN

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu