Miért állt le a Blizzard a World of Warcraft Classic új tartalmainak nyilvános tesztelésével?

A Blizzard szerint radikális változásnak lehet tekinteni azt, hogy a játékosok a megjelenés előtt, egy nyilvános tesztszerveren (Public Test Realm = PTR) ki tudják próbálni az MMO klasszikus veriánsának új tartalmait, és erre indoklás is van.

 

Már elindult a World of Warcraft Season of Discovery harmadik fázisa, és ezúttal nem volt PTR, hanem mindenki az ismeretlenbe ugrott, bár ez magával hozza azt, hogy lesz pár dolog, ami eleinte nem fog működni. Clayton Stone, a kisegítő gyártási igazgató elmagyarázta, hogy miért változtatott a Blizzard az eddig bevett szokásán, azaz a PTR alkalmazásán:

„Azt hiszem, az egész csapatunk rendkívül elégedett volt azzal, hogy nem volt PTR. Ez radikális változás volt. A Season of Discovery esetében a titokzatosság és a felfedezés szintjének megtartása minden egyes fázisban, amit elindítunk, minden alkalommal egy olyan pillanatot teremtett, amikor az egész játékosbázis összejöhetett, és egyszerre tapasztalhattak meg valami újat. Felismerem, és szerintem a játékosaink is felismerik, hogy az egész szezonban benne rejlik a kísérletező kedv. A játékosok egy kicsit nyitottak arra is, hogy kísérletezzünk, vagy hogy a dolgok nem pontosan úgy működjenek, ahogyan azt elterveztük.

Képesek vagyunk azonnal felugrani, javításokat hozni és továbbfejleszteni. Időnként az ambícióink túlmutatnak a technikai lehetőségeinken, vagy azon, ahogyan a World of Warcraft eredetileg készült, különösen a Classic WoW. Annak ellenére, hogy megpróbáljuk modern kóddal futtatni, a rétegekkel kapcsolatos kihívások továbbra is felbukkannak néhány PvP eseményünk körül. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy még mindig képesek vagyunk ezeket bevezetni, és aztán a csapat olyan gyorsan reagál a problémákra. Nagyon gyors kiigazításokat végeztünk, hogy javítsuk a játékosok játékélményét, vagy javítsunk néhány technikai kihíváson, amelyek sajnos csak akkor jelennek meg, amikor a világ összes játékosának kiadjuk a játékot.

Ez a világ felfedezésének érzése. Olyan sokáig volt ez egy megoldott játék, és mi azt mondjuk, hogy vannak ezek az igazán hatalmas titkok, amiket meg kell találni. Nem fogjuk megmondani, hogy hol vannak, és bár néhány játékos olyan dolgok felé fordul, mint az adatbányászat, hogy megpróbálja kitalálni, még mindig ott vannak elrejtve. Imádtuk látni, ahogy a játékosok néha összefogtak a játékban, és megpróbálták felkutatni az összes szobát vagy titkot, amelyek egy-egy osztályra jellemzőek, hogy felfedjék az összeset. Mindig nagyon örülünk, amikor a játékosok felfedezik őket, még akkor is, ha ez egy kicsit később történik a szezonban – ami általában nem így van, mert a játékosaink okosak,” mondta Stone.

Nora Valletta, a vezető szoftvermérnök szerint így egy win-win szituáció alakult ki, mert a játékosok szeretik ezt a megközelítést, és ők is tanulnak a szituációból. És tényleg, az ismeretlenség nagyobb hajlammal vonzza be a játékosokat…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu