Stop Killing Games: új kezdeményezés a játszhatatlanná váló játékok miatt!

Olyan kezdeményezés indult el, ami abban reménykedik, hogy például a francia kormány elkezdi vizsgálni az élő szolgáltatásos (live service) modellt használó játékok leállítását és elérhetetlenné tételét.

 

Nemrég tette játszhatatlanná a Ubisoft a tíz éve megjelent The Crew-t a szerverinfrastruktúra és a licencelésekből adódó korlátozások miatt. Ez nem az első eset, hogy egy online játék teljes egészében eltűnt, és ezt elégelte meg egy YouTube-os, Ross Scott, aki elindította a Stop Killing Games weboldalt. Scott szerint a játékok meggyilkolása a fogyasztói jogok és a médiamegőrzés (vagy archiválás) elleni támadásnak tekinthető. Arra kéri a támogatókat, hogy írjanak alá petíciókat és nyújtsanak be panaszokat a fogyasztóvédelmi hatóságoknál (a Ubisoft kapcsán a francia fogyasztóvédelmi ügynökség a DGCCRF lenne), mert úgy véli, hogy a játékok termékek, nem pedig szolgáltatások függetlenül attól, hogy a kiadók milyen fogalmat használnak, és a játékoknak nem lenne szabad működésképtelenné válniuk, miután megvásároltuk azokat.

Erre a védekezés minden bizonnyal az lenne, hogy a digitálisan megvásárolt játék esetében azért fizetünk, hogy jogunk legyen játszani vele bizonyos feltételekkel. Az egyik feltétel: bármilyen okból megvonhatják ezt a jogot, és a Steam erről nyíltan beszél. Scott viszont úgy véli, hogy a bírók ezzel nem biztos, hogy mindenhol egyet fognak érteni, és azt akarja elérni, hogy a például Európában esetleg másképp gondolkodó bírók ítélete alapján fordulat következzen be a játékiparban. Scott azt szeretné, hogy ha egy játék támogatása leáll, akkor valahogy biztosítsák a fejlesztők a játékosoknak (például privát szerverek támogatásával), hogy a játék játszható maradjon még akkor is, ha ez bizonyos funkciók elvesztésével járna. Például az NCsoft egy rajongói City of Heroes szervernek hivatalos licencet adott, hogy a már leállított MMO folytatódhasson, és márciusban Josh Harrison, a Velan Studios marketinges igazgatója azt mondta a GDC-n, hogy a fejlesztők tervezzenek előre arra, ha a játékuk támogatása leállna. Így az ő játékuk, a Knockout City privát szerverek segítségével életben maradt, így a kidobós játék a hivatalos támogatás megszűnésének ellenére is játszható maradt.

Scott szerint a Stop Killing Games nem teljesen sikeres még: látta, hogy a The Crew kapcsán mennyi panaszt kapott, és még egyetlen benyújtott kormányzati petíció sem írható alá, holott már három hete kezdeményezte azokat. Franciaország mellett Németországban és Ausztráliában reménykedik a YouTube-os, aki öt éve már gyanúsnak nevezte a játék-mint-szolgáltatás (games-as-a-service = GaaS) modellt, mert így a fejlesztők kibújhatnak a felelősség alól, amikor a hivatalos támogatás leáll, mert így nekik nem kell ezzel többet foglalkozniuk.

A Ubisoft nem reagált a kampányra…

Forrás: PCGamer, Stop Killing Games

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu