Amit a CD Projekt RED (CDPR) mondott a Ubisoftnak, azt lehet viccként is értelmezni, de úgy is interpretálhatjuk a lengyelek válaszát, hogy ők még magasabbra próbálják helyezni a lécet, ugyanis egy érdekes válasszal reagáltak a francia kiadó egy korábbi kommentjére.
A Skull & Bones, ami sok évnyi fejlesztési pokol és egy reboot után végre megjelent, a Ubisoft szerint az első AAAA játék volt. Ezt a kifejezést már korábban hallottuk a Yves Guillemot vezette kiadótól, ugyanis a Beyond Good & Evil 2-t is annak nevezte a cég (bár erről kevésbé tudjuk elhinni, hogy VALÓBAN meg is fog jelenni…). A baj csak az, hogy a játékosok nem nagyon értenek egyet ezzel a kifejezéssel: ha valóban új szintet képviselne a Ubisoft játéka, akkor rengetegen ezzel játszanának, és ennek inkább az ellenkezője tűnik igaznak.
Az AAAA-zásra a CDPR is reagált, és erről a StockWatch.pl számolt be. Karolina Gnaś, a CDPR befektetői kapcsolatokért felelős alelnöke egy olyan kommentet kapott egy befektetőtől, miszerint a Skull & Bones miatt már AAAA játékokat ad ki a Ubisoft. Erre ő poénosan azt mondta, hogy a CDPR játékai AAAAA címek lesznek. Sok játék esetében az AAA üres kifejezésnek tekinthető, ugyanis a marketingen túl többet nem nagyon alkalmazzák, és a kérdéses produktum minősége sem képviseli azt a szintet, amit el is várhatnánk tőle ezzel a jelzővel.
A CDPR jelenleg több projekten is dolgozik egyszerre. Már mi is írtuk, hogy készül a The Witcher 4, a Cyberpunk 2077 folytatása, a The Witcher spinoffja, illetve a The Witcher első részének remake-je. Ezek már mind Unreal Engine 5-tel készülnek a saját technológia, a REDengine helyett. Csak aztán nehogy kiabálásba fajuljon ez a sok A-zás. Ha így folytatja a játékipar, tíz éven belül AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA játékokról lesz szó. És ez már eléggé hülyén fest.
Forrás: StockWatch.pl