Michael Pachter hülyeségnek tekinti az exkluzivitási modellt!

A Wedbush Securities népszerű elemzője arról is beszélt (mielőtt a Diablo IV feljutott volna rá!), hogy mennyi idő telik el, mire a Microsoft előfizetéses szolgáltatása, az Xbox Game Pass eléri a 200 millió előfizetőt, amibe szerinte nem számolja bele az Xbox Live Gold névről Game Pass Core-ra átnevezett szolgáltatási szint tagjait.

 

„Az Xbox Live Gold tagságuk 50 millió volt. A Game Pass előfizetési számuk 25 millió volt, majd amikor megváltoztatták a Core jelentési módját, a szám 34 millióra emelkedett. Miért nem ment 75-re vagy 50-re? Azért nem, mert bárki is jelentette, hogy az Xbox Live Gold tagokat a Game Pass részeként számolják, rosszul tette. Bocsánat. Ez egyszerűen nem igaz. Az Xbox Live Gold tagság száma nem csökkent. Nem így számolják.

Amikor elkezdjük kapni az Activision Blizzard játékokat, azt várom, hogy az előfizetők száma emelkedni fog. Szerintem a Game Pass óriási lesz. Úgy gondolom, hogy a számuk eléri a 200 millió feliratkozót. Azt mondom, hogy a következő 10 évben szerintem eléri a 200 milliót, és erre bárkivel fogadni mernék. Megígérem, hogy fizetek, hogy a következő 10 évben elérjük a 200 milliót. Ők ennyire elkötelezettek. Nem hiszem, hogy az új előfizetők elapadtak volna. A hatalmas felvásárlást először igazából csak a Bethesda jelentette, ami kezd némi vonzerőt mutatni, aztán az Activision, ami még, mert az első cím még nem jelent meg. Tedd fel megint ezt a kérdést egy év múlva, ha már fenn lesz a Call of Duty is.

Miért hozzák az exkluzív címeiket más platformokra? Azért teszik ezt, mert a Nintendo és a Sony modellje, azaz a saját címek saját platformokon való megjelenése rossz modell. Ez az exkluzívitásosdi egy elromlott modell. A Nintendo 1985-ben kezdte ezt és 40 évig működött. A Sony 1995-ben a PlayStationnel, a Microsoft 2001-ben az Xbox-szal utánozta, és sokáig működött, aztán már nem. A tartalom támogatása a platformodon történő terjesztés kezelésével olyan, mintha egy filmstúdiónak lenne egy mozilánca, és csak az ő mozijaikban nézhetnéd meg a filmjüket. Ez működik, és pénzt keresnek, de nem keresnek annyit, mintha hat-hét különböző módon terjesztenék a filmjeiket.

A Microsoftnak lesznek időzített exkluzív játékai. Bizonyos tartalmakat a PlayStationre és a Switch-re is ki fognak adni, bizonyos tartalmakat pedig kizárólag a Game Passra, és majd finomítanak és kitalálnak valamit. Az Activision megvásárlásával megegyeztek a szabályozókkal, hogy ezt megteszik, de nem azért egyeztek bele, mert a törvényhozók ezt követelték. Mindig is ezt akarták csinálni. Az Activision megvásárlásának és a Call of Duty kivonásának a PlayStationről nem lett volna értelme, nem adtak volna el annyi példányt a Call of Dutyból, ha kizárólag Xboxra adják ki,” mondta Pachter.

Azóta már hallottuk, hogy a Diablo IV számára az Xbox lett a legjobban teljesítő platform, de az exkluzivitás kapcsán nehezen látunk komolyabb változást. A Sony PC-re kihozza az exkluzívjait, de gyakran jelentősen később mint amikor konzolra adja ki azokat. (Az MLB: The Show nem számít, az egy baseballjáték.) A Nintendo pedig foggal-körömmel elítéli a multiplatform kifejezést…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu