Annyiszor láttuk már ezt a forgatókönyvvet, hogy ezen már nem tudunk meglepődni, és mindig ugyanaz az eredmény; már csak az lenne a kérdés, hogy mikor fog ez a szituáció jó irányba változni?
Január végén jelent meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re a Tekken 8. A kiváló Steames értékelések (80% felett) viszont mostanában inkább negatív irányba tartanak, ugyanis a mostanában írt értékelések átlaga közepes, 54%. Miért? Mert a Bandai Namco is ugyanazt a pofátlan húzást követte el, amit anno például a Crash Team Racing: Nitro-Fueled esetében az Activision Blizzard. Megjelenik a játék. A kritikusok és a közönség is jó értékeléseket ad neki. Rövid idővel később jön egy frissítés, amivel mikrotranzakciók jutnak el a játékba. A közönség felháborodik. Na, ez történt a Tekken 8-cal is…
Íme egy negatív értékelés egy olyan játékostól, aki majdnem 150 órát (!) ölt az értékelésének írása pilanatában, és azóta egy óránál kevesebbet töltött el a Tekken 8-cal: „A Bandai Namco teljesen kapzsi üzemmódba kapcsolt. Március 29-én, körülbelül 2 hónappal a megjelenés után a Bandai úgy döntött, hogy a 60 dolláros játékhoz hozzáad egy boltot (ahol a tárgyak vásárlása valódi készpénzzel történnek) és egy prémium battle pass-t, amelyet az amúgy is drága 30 dolláros season pass-tól függetlenül, külön kell megvásárolni.
Mindezt anélkül, hogy a megjelenés előtti ütemtervben figyelmeztették volna a játékosokat arra, hogy a játék milyen módon lesz monetizálva egy olyan játékban, amelyet számos más, sürgős javításra szoruló probléma is sújt, mint például a hibás netkód, a szörnyű egyensúly és a csalók/ragequittelők valódi büntetése nélkül. Az „aljas” még csak nem is írja le [a szituációt]. Nem tudok ajánlani egy olyan terméket, amely ilyen erősen hajlik az ilyen kétes gyakorlatok felé. Kár, mert maga a játék alapját képező játék nagyon szórakoztató,” írja a felhasználó.
Mivel a Bandai Namco is gyakran ismételgeti, hogy milyen drága a játékfejlesztés, ezért nem csoda, hogy ehhez folyamodott a cég.