A játékfejlesztők is kiéghetnek: ez lett ma az elsődleges játékipari veszély?

Josh Sawyer, az Obsidian tervezőigazgatója (Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity) arra hívta fel a figyelmet, hogy manapság nem a túl sok túlóra (crunch) miatt van probléma a játékiparban, hanem mástól szenvednek a játékfejlesztők.

 

A kreatív iparokban kifejezetten gyakori a crunch, amikor hosszabb ideig jelentős túlórázás van egy határidő betartása érdekében (ez néha hasznos is tud lenni, amikor szenvedélyprojektről van szó). De ez nem az egyetlen probléma a játékiparban. Sawyer a Twitteren arról írt, hogy ma már a kiégés az elsődleges veszély, mert a vezetőség direkt bukásra ítélve állítja fel a csapatokat, és ennek mellékterméke az, hogy a fejlesztőket képletesen szólva ledarálják. Sawyer is szenvedett ettől, és nem tekinti viccnek.

A kiégés (angol burnout) egy olyan állapot, amikor a hosszabb ideig tartó stressz következtében a testünk teljesen kimerült. Úgyhogy nem csak az immunrendszerünk sérülhet meg, nem csak a vérnyomásunk nőhet meg, nem csak a testsúlyunk változhat, hanem a kialvatlanságon túl kimerülhetünk, és akár hónapokig is tart ebből kikászálódni. Sawyer szerint esélyes, hogy a menedzserek elismerik, hogy a körülmények kiégéshez vezethetnek, de egyetlen lépést sem tesznek ennek megváltoztatása érdekében, és fontos, hogy a fejlesztők beszéljenek egymással és támogassák egymást, hogy közösen nyomást helyezzenek a vezetőségre, amivel változást csikarhatnak ki.

Sawyer tweetjére mások is reagáltak: Jorge Murillo, aki a Blizzardnál korábban senior tervező volt és az Overwatch 2 meg nem valósuló PvE módján dolgozott, azt írta, hogy éveken át munkálkodott ezen, és bár nem túlóráztak, eléggé demotiváló, amikor ennyi idő után kihúzzák alóla a szőnyeget, és felveti a kérdést, hogy „mi értelme volt ennek az egésznek?”. Nathaniel Chapman, aki tervezőként dolgozott a Blizzardnál és az Obsidianál, hozzátette, hogy a lassú munka valamin, amiben nem hiszünk, tízszer akkora lélekzúzó hatású, mint a túlórázás valami olyasmin, ami iránt érdeklődünk.

Mindannyiuknak igazuk van: ha valamilyen feladat esetében felmerül a mi értelme van kérdésnek, akkor ott csak a minimumnál több nem lesz elvégezve.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu