MOZI HÍREK – Todd Howard, aki a Bethesda által fejlesztett Fallout játékokat rendezte, magyarázatot adott a sorozat legvitatottabb eltérésére a játékok kánonjától.
A Fallout-sorozat óriási sikert aratott mindazok számára, akik részt vettek az elkészítésében. Ugyanakkor komoly vitákat is kiváltott a közösségben. Egyes játékosok úgy érezték (és okkal), hogy az első évad eseményei ellentmondanak a sorozat eddigi kánonjának. Ez a helyzet arra késztette magát Todd Howardot, aki több mint 30 éve dolgozik a Bethesdánál, hogy előálljon és hivatalos választ adjon.
A cég vezérigazgatója megnyugtatta a rajongókat, hogy nem tervezik átírni a franchise történetének már részét képező eseményeket.
SPOILERVESZÉLY: most a sorozat első évadában játszódó eseményekről lesz szó.
Todd Howard tisztázza a helyzetet a Fallout: New Vegas kapcsán
Az IGN-nek adott interjúban, amelyben Jonathan Nolan, a sorozat producere is részt vett, Todd Howard tisztázta a Shady Sands pusztulása körüli eseményeket. A város még virágzik a Fallout: New Vegas cselekménye idején, 2281-ben. Ám a Prime Video fikciójában csak egy nukleáris becsapódásból származó hatalmas kráterként jelenik meg. Ráadásul a sorozat zavaros üzeneteket küld a pusztulásáról, amit sokan úgy értelmeztek, hogy a bombák elpusztították a várost 2277-ben. Ez a mostanra kizárt lehetőség értelmetlenné tette volna a videojáték eseményeit.
Todd Howard megerősítette, hogy mind a Fallout: New Vegas, mind a sorozat eseményei valóban megtörténtek, bár elismerte, hogy az időkeret nagyon kicsi volt.
„Óvatosak vagyunk a kronológiával. Néhány ponton lehet némi zavar, de minden, ami az előző játékokban történt, beleértve a New Vegast is, valóban megtörtént (…) Csak annyit mondhatok, hogy itt egy kicsit vékonyabban pörgetjük, de a bombák közvetlenül a játék eseményei után hullanak” – magyarázta. Ez megerősíti a rajongók elméletét, miszerint a játéktól a nukleáris támadásig több év telik el.
Az igazság az, hogy a Shady Sands pusztulása a cselekmény nagy katalizátora, és olyan esemény, amely nélkül a sorozatnak nem lenne értelme.
Ráadásul mind a Bethesda, mind az Amazon Prime emberei nagyon szerettek volna valami olyat alkotni, ami a Fallout kronológiájához kapcsolódik. Nem csak arról volt szó, hogy felelevenítsék az egyik játékban játszódó eseményeket. Hanem arról, hogy új események történjenek, amelyek hatással lesznek egy jövőbeli Fallout 5-re. Ám ragaszkodtak ahhoz, hogy ne írják újra a sorozat múltját. „Ha más irányba mennénk, a sorozat lenne az egyetlen dolog, ami nem illeszkedne abba az univerzumba” – mondta Jonathan Nolan.
Bár a Bethesdának sikerült jól kijönnie ebből a helyzetből, remélhetőleg egy esetleges második évadban óvatosabban bánnak majd az információkkal. Főleg azok bemutatásának módjával. Van azonban egy pozitív olvasat is: ha ennyi vita van a lore-ról, az azért van, mert a sorozat sikeres, és a Fallout a népszerűség egyik legmagasabb csúcsán van.
Forrás: IGN