Feltörték a Ready or Not fejlesztőit, de felhasználói adatokat nem loptak el!

A Void Interactive vagy szerencsés volt emiatt, vagy nem állít igazat (ki tudja, ez is fennállhat), de jelen állás szerint a felhasználóktól semmilyen bizalmas információ nem jutott illetéktelen kezek közé.

 

A Ready or Notot fejlesztő stúdió megerősítette, hogy a játéknak részben ellopták a forráskódját, de sem a játékosok, sem a stúdió tagjainak adatait nem tulajdonították el a márciusban bekövetkezett jelentős hack során. Erről először az Insider Gaming számolt be. A támadást egy ransomware csapat hajtotta végre, és több mint 4 TB adatot loptak el. Ebbe a hatalmas méretbe (kontextusképp: kb. ötször több adat mint amennyi tárhellyel rendekezik a PlayStation 5 NVMe SSD-je) a játék konzolos buildjei is belefértek, és pár olyan kép is elfért, amin azt látni, hogy egy PlayStation 4-es fejlesztőkészleten fut.

A Kotakunak elmondta a közel egy hónapig a támadásról nem beszélő stúdió, hogy a TeamCity által biztosított felhős szolgáltatásokban levő sebezhetőségek miatt jutottak ilyen helyzetbe. A fejlesztői assetek és a saját kódjuk biztonságos és érintetlen maradt, felhasználókhoz és a stáb tagjaihoz köthető adat és információt nem loptak el az incidens során, de azért mégis el kell gondolkodnunk azon, hogy akkor hogyan tudtak 4 terabájtnyi adatot elcsenni?

A TeamCity szolgáltatások felületére korlátozódott a támadás, állítja a stúdió. Ennek következményeként képeket tudtak szerezni a fontosabb projektekről, és a céghez kapcsolódó információkat tulajdonítottak el, és ebben sincsen semmilyen érzékeny adat. A Ready or Not decemberben jelent meg egy keményebb időszak után, ugyanis a Void Interactive szakított az eredeti kiadóva, a Team17-tel, és a Steamről is rövid ideig eltávolították a játékot. Volt egy kis botrány a stúdió körül az iskolai és a nightclubos lövöldözős pályák miatt. Ezeket a 2016-os Pulse Nightclub tömeggyilkosság (Floridában történt; 49 halott, 53 sebesült) hatodik évfordulóján adta a stúdió a játékhoz.

4 TB adatot nehéz összeszedni talán egy fejlesztői környezetben is.

Forrás: PCGamer, Insider Gaming, Kotaku

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu