A Baldur’s Gate 3 után két új, eredeti IP és projekt készül a belga stúdiónál, amelynek vezérigazgatója azt állítja, hogy ezek még magasabb színvonalon lesznek a rengeteg év játéka díjat (legutóbb a BAFTÁn) elnyert játékukhoz képest.
A fejlesztők nemrég elárulták, hogy a közeljövőben mivel töltik az idejüket. Kockázatos az új vagy eredeti IP-kre koncentrálni, de a helyzeten javíthat a korai hozzáféréses (early access) modell alkalmazása, ami a Baldur’s Gate 3-nál is összejött. A kommentjük alapján továbbra is az immerzióra és a választási lehetőségekre építő szerepjátékos élmények felé kell keresgélnünk, hogy a Larian Studios milyen irányt követ:
„1996 óta független stúdióként nagyra értékeljük a szabadságot, hogy kreativitásunkat bárhová követhetjük. Ebben az esetben a Forgotten Realmsben eltöltött hat év, sok vita és töprengés után úgy döntöttünk, hogy megragadjuk a lehetőséget, és saját IP-ket fejlesztünk. Jelenleg két új projekten dolgozunk, és nem is lehetnénk izgatottabbak, hogy mit tartogat a jövő. Ezekről később többet fogunk mesélni. De tudnotok kell, hogy még ha ezekre az új játékokra is összpontosítunk, a Baldur’s Gate 3-at hozó érzékenység él és virul itt a Larian kastélyában.
Ugyanaz a tűz táplál bennünket, amely arra ösztönöz, hogy a ti döntéseitek által formált, magával ragadó élményeket hozzunk létre, és alig várjuk, hogy csatlakozzatok hozzánk a következő kalandban. Nem tudom, hogy összejön-e, de a narratív, vizuális és játékmenetbeli terveinket elnézve úgy gondolom, hogy amin most dolgozunk, az lesz az eddigi legjobb munkánk. Úgy izgulok, mint egy gyerek a főbb képeket látva, most azonnal meg akarom mutatni mindenkinek, és frusztráltan morogok, hogy várnom kell, amíg tényleg minden működik. Igen, ez egy hype, de azért hype, mert tényleg jól néz ki és jó érzés,” mondta a stúdiót vezető Swen Vincke. Szóval a Baldur’s Gate 3-nál JOBB játékok lesznek…?
Vincke a Gamesindustry-nak adott interjúban arról is beszélt, hogy mennyire próbált nem elvegyülni a Starfielddel (a Baldur’s Gate 3 augusztus elején jelent meg PC-re, Todd Howard játéka pedig egy hónappal később), és hogy mennyire tiszteli a Bethesda Game Studiost: „Nagyon tisztelem a Bethesdát… Ha a tengeren vagy, és egy nagyobb hajó halad el melletted, a szabály az, hogy kitérsz a nagyobb hajó elől. Ők voltak a nagyobb hajó. Mi a Bethesda kedvéért kitértünk az útból, de mégis azt akartuk, hogy a világ felfigyeljen ránk. Rengeteg narratíva-hangsúlyos permutációnk volt, így meg akartuk mutatni, hogy a játék nagyon nagy hangsúlyt fektet az identitásra, és arra, hogy ez az identitás hogyan tükröződik a játékban. Emellett egy sokkal filmszerűbb játékot készítettünk. Az elmélyült játékmenet is hasonló volt a törekvéseinkben.
Azt hiszem, ez az első három mindenképpen kiemelte azt, amire összpontosítani akartunk. Kifejeztem a csapatoknak azt a határozott vágyamat, hogy ne növekedjenek. A csapatok rendkívül részletesen elmondták nekem, hogy miért kell növekednünk, szóval ez a harc most is folyik. Tulajdonképpen én vagyok az, aki megpróbálja visszafogni. És jogos okaik vannak arra, hogy miért akarnak növekedni, mert vannak ambícióik, amiket el kell érniük, szóval próbáljuk megőrizni a józan eszünket,” tette hozzá Vincke.
A Divinity: Original Sin fejlesztése során a Larian ötven fővel dolgozott. A folytatásra a létszám megháromszorozódott. A Baldur’s Gate 3-ra még ezt a dolgozói számot is megtriplázták, ugyanis szerte a világon a hét stúdiójukban összesen 470 fő található. Emiatt nem csoda, ha egyszerre két projektjük van…
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Gamesindustry