TECH HÍREK – Az AR-headset iránt csak a kezdeti időszakban volt igény, így jelenleg az Apple terméke nem fogy olyan kimagaslóan, bár azért azt is hozzá kell tenni, hogy a forradalmi (még műtétek során is alkalmazható) headsetért nem kevés pénzt kell leszurkolni.
A Bloombergtől Mark Gurman azt állítja, hogy az Apple Vision Pro olyan pályát járt be az utóbbi közel három hónapban, ami sok, kudarcra ítélt termékéhez hasonló. Megjelenik valami. Nem olcsó. Mégis fogy. Telik az idő. Rohamosan csökken az érdeklődés. Eladatlan termékhalmaz. Ilyesmit járt be az Apple AR-headsete a megjelenés ótam ugyanis a termék kipróbálására is csökken az előjegyzések száma, és az eladások is erősen lefelé tartanak…
„A demók iránti kereslet jelentősen visszaesett. Azok, akik időpontot foglalnak, gyakran nem jelennek meg, és az eladások – legalábbis egyes helyeken – a napi néhány darabról egész héten csak néhány darabra csökkentek. Az Apple kénytelen volt fokozni a marketinget az online honlapon is. A honlap tetején egy hatalmas promóció látható a Vision Pro-ról,” írta Gurman. Ez nem sok bizalomra ad okot. Emiatt pedig az Apple-nek lépnie kell. Ha nagyobb felhasználói bázist szeretne a cupertinói vállalat, egy olcsóbb modellt kell piacra dobnia, ugyanis belőlük nehezen nézzük ki, hogy csökkentenék az Apple Vision Pro árát (ami alapból 3500 dollár, és az európai verzió még be sem lett jelentve; errefelé még többet kér majd érte a cég). A VR-piac nem nagyon terjeszkedett mostanában, így emiatt hatványozattabban nehéz az Apple feladata.
Gurman megosztotta az élményét a készülék használatáról. Ritkán használja munka során, és még a médiatartalom fogyasztása céljából sem alkalmazza sokszor az Apple Vision Pro-t. Az akkumulátor csatlakoztatása, a készülék bootolása, illetve a kezelőfelületen történő navigáció mind kényelmetlennek nevezhető főleg akkor, ha egy laptophoz vagy egy tablethez hasonlítjuk az imént említett tényezőket.
Idén 400 ezer példányt tervez gyártani az Apple a gyártási problémák miatt. Vajon el is kel ez mind?