Az Abigail újabb ékes bizonyítéka lehet a creepy gyermekhorror-filmek reneszánszának?!

MOZI HÍREK – Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett Abigail című filmje egyike lehet az utóbbi néhány év sikeres, ijesztő gyerekeket a fókuszba helyező horror-vonulatának.

 

 

Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett adott már egy modern klasszikust a horrornak az Aki bújt (Ready or Not) című filmmel, amely legújabb alkotásukhoz, az Abigail-hez hasonlóan egyszerre egyedi és viseli ingujjában az inspirációkat. Ettől függetlenül a két Sikoly-filmjük természetesen még nyilvánvalóbban utal a múltra.

Ám míg a Sikoly mindig is több múltbeli horrorfilm utánzására törekedett, addig az Abigail tulajdonképpen csak egynek az újragondolása az 1936-os Drakula lányának (Dracula’s Daughter).

A rendezőpáros filmje azonban legalább két lényeges dologban különbözik a Drakula lányától. Egyrészt az Abigail – (z)Abigail, haha – annyira véres, amennyire egy vámpírfilm talán még soha nem volt. Kettő: Gloria Anna Holden a harmincas éveiben járt, amikor a címszereplőt játszotta a Universal klasszikusában. Itt a címszerepet alakító Alisha Weir azonban még csak 14 éves. Mégis, az ő alakításának félelmetes természete éppolyan jól közvetíti a megfélemlítést, mint egy olyan ember mentalitása, aki sokkal, de sokkal idősebb, mint amilyennek a testalkata mutatja. A filmben nyújtott kiemelkedő alakítása azonban nem az első ilyen. Sőt, a harmincas évek helyett elég a közelmúlt néhány alkotásáig visszamenni, hogy lássuk, hogyan jutottunk el idáig.

 

 

Abigail

 

 

Abigail játszótársai: a modern gyermekhorror-inspiráció

 

Az 1990-es évek második felében japán horror (a köznyelvben J-Horrornak is nevezik) a hátborzongató gyerekes alműfaj egyik aranykorát ihlette. Legalábbis, ami az amerikai megjelenéseket illeti. Lehet, hogy korán tetőzött A Körrel (The Ring) és az Átokkal (The Grudge), de még így is lehetett pénzt csinálni a koncepcióból, például a Jennifer Connelly által vezetett Fekete vízzel (Dark Water) 2005-ben. Utóbbi azonban csak érintőlegesen tartozik az alműfajhoz. A kamerakezelés és a vágás terén pedig olyanoktól merít a film, mint A ragyogás (The Shining).

Aztán ott van Jaume Collet-Serra félelmetes Az árvája (Orphan). Egyszerre rendkívül jó szereposztású (különösen a fiatal Isabelle Fuhrman a gyilkos Estherként nyújtott rangos alakítása miatt) és sokkoló, és egyedül ez bizonyította, hogy maradt még benzin a tankban a félelmetes kölykök alműfajában. Most, az Abigail-lel a horror alműfaja továbbra is sikerre talál.

A 28 millió dolláros költségvetésből az Abigail a nyitóhétvége után több mint 17 millió dollárt ért el a világ jegypénztárában – ha képes lesz tartani az ütemet, akkor kasszasiker lehet.

De nem csak a pénztáraknál termel pénzt. A filmben, amely Angus Cloud utolsó szerepe, Weir mellett Melissa Barrera, Kathryn Newton, Kevin Durand, Dan Stevens, Giancarlo Esposito is szerepel. Ráadásul hatalmas sikert aratott a Rotten Tomatoes-on. A kritikusoknál a film igen impozáns 84%-ot ért el, a nézőknél pedig még ennél is magasabb, 87%-os értéket produkál! A kritikák általában azt írják, hogy bár a film nem mindenkinek való, kifejezetten szórakoztató mozi. Úgy tűnik, a hátborzongató kölykök alműfaja, különösen ami az Universal szörnyeit illeti, még mindig találhat közönséget.

A filmet tegnap óta vetítik a hazai mozik.

Forrás: Screen Rant, Reddit

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu