Egy álláshirdetés alapján fel kell készülni arra, hogy a Call of Duty is elkezdi alkalmazni a mesterséges intelligenciát egy aspektusában, így ha nem figyelnek oda a minőségellenőrzési fázis során, eléggé furcsa eredmények születhetnek.
A Treyarch első játéka, az Olympic Hockey ’98 a Nintendo 64-en még nem alkalmazta a mesterséges intelligenciát. A stúdió már 2005 óta foglalkozik a Call of Duty-val, ugyanis ekkor jelent meg tőlük a Call of Duty 2: Big Red One (ez a Call of Duty 2 konzolexkuzív melléktörténete). A franchise-zal viszont 2008 óta foglalkozik kizárólagosan a stúdió, ugyanis a Call of Duty: World at War óta csak ezzel az IP-vel tölti a csapat az időt. Azóta tíz játék jelent meg tőlük, és köztük van az összes Black Ops cím is.
A Twitteren felbukkant viszont tőlük egy álláshirdetés, ami viszont a mesterséges intelligenciájú jövő felé kacsintgat: „A Treyarch egy tehetséges 2D-s művész/animátor munkatársat keres, aki csatlakozna belső csapatunkhoz, hogy a játékainkhoz dinamikus tartalomtípusok széles választékát nyújtsa. A sikeres pályázó olyan művész lesz, aki jártas a digitális illusztrációban, a mozgástervezésben és a generatív MI-eszközök használatában.” Aztán a feladatkörök allatt azt írja a Treyarch, hogy az emberi művészek és a tartalomalkotó mesterséges intelligencia által készített művészeti asseteket fogja „kipolírozni” a sikeres jelentkező, akinek tapasztaltnak kell lennie a Stable Diffusion, a Vizcom, a Dall-E, vagy valami ehhez hasonló MI-s képgeneráló szoftverben, és tehetségesnek kell lennie a hagyományos digitális művészeti elemek létrehozásában is.
A Treyarch job listing suggests the studio may be looking to use AI tools in art dev.
An Animator role states a person will "polish 2D art made by humans and generative Al tools"
Microsoft has been making a push for AI use in game development as part of their AI tools pic.twitter.com/GcJ6tIWLCl
— CharlieIntel (@charlieINTEL) April 28, 2024
A Call of Duty tehát szintén elkezdett a mesterséges intelligenciával foglalkozni, ami fellvet néhány kérdést. Például azt, hogy így nem fognak embereket elküldeni emiatt? Így ugyanis kevesebb művészre lesz szükségük, és így kevesebb munkabért kell fizetni, amivel a vezetőség tömheti majd a zsebeit költséghatékonyságra hivatkozva, hiszen így kisebb kiadás mellett nagyobb profit könyvelhető el…
És ezt a lépést valószínűleg minden nagyobb IP fontolgatja.
Forrás: GameRant