A Tencent részesedése jelentősen nőtt az utóbbi időszakban a Remedy Entertainmentben, és kérdés, hogy mikor jut el oda a kínai techóriás, hogy a finn céget tokkal-vonóval felvásárolja…
2021 májusában vásárolt be először a Tencent a Remedy részvényeiből, ugyanis akkor 3,8%-os részesedést húzott magához a kínai cég. Ezt 2022 novemberében már 5,01%-ra emelte. Másfél évvel később ez már 14,8%-ra nőtt, így a Tencentnek kicsivel több mint kétmillió részvénye van a finn stúdióban. Mivel a százalék exponenciálisan növekvőnek látszik, legközelebb már többségi tulajdonban lehet a Tencent, ami a tervek szerint kiadója lesz egy Remedy-játéknak, ami jelenleg Kestrel kódnéven fut, és a tavaly rebootolás után koncepciós fázisban van.
A Tencent a Reuters forrásai szerint elhalasztotta az Assassin’s Creed: Jade-et. A mobilra tervezett játék 2024 helyett 2025-re tolhatta át a rajtot, miután párszáz fejlesztőt átirányított a free-to-play projektről egy szélesebb stratégiai váltás következtében. Ezt a stratégiát láthatjuk talán abban is, hogy másfél év alatt lényegében megháromszorozta a Tencent a Remedy-ben szerzett részesedését.
A Remedy megerősítette, hogy a Condor kódnevű játékuk állapota teljeskörű fejlesztésűre módosult, így elérte a végső fejlesztői fázist a megjelenés előtt. A belső játéktesztek szerint a játékmenet hurka leköti a játékosokat, és a játék a műfajhoz hozzáadja az egyedi Remedy-ízt. Ez amúgy a finn stúdió első lépése az élő szolgáltatású (live service) projektek irányába. Kezdeti költségvetési kerete 25 millió euró (azaz kb. 10 milliárd forint), és a saját gyártású Northlight engine-en fut. Nem lesz free-to-play játék, hanem „fix árú” termék lesz, és a Remedy szerint ezek a „prémium” játékok kezdetileg alacsonyabb áron kaphatóak, de hosszabb távon szereznek jövedemet a frissítések, tartalmi bővítések és akár a mikrotranzakciók jóvoltából.
A Remedy Entertainment eközben azért dolgozik más projekteken is. Ilyen a Control folytatása, illetve a Max Payne 1 & 2 Remake is. Szóval eléggé le vannak kötve a fejlesztők.