MotoGP 24 – Ducatin szállni élvezet

TESZT – A Milestone idén is elkészítette a gyorsasági motoros-világbajnokság játékadaptációját, amiben a nagy újítás olyasmi, amit egy másik évente jelentkező versenyzős licenszben már évek óta láthatunk, de talán ennek ellenére is képes lesz a közönség figyelmét felkelteni, bár itt is joggal lehet kérdezni, hogy hosszabb távon is menni fog-e ez.

 

Ha egy licencjátékról van szó, ami évente jelentkezik, felettébb nehéz elvárni számottevő fejlődést tőle két epizód között, és ezt a MotoGP 24 nem is érte el. Kérdés, hogy a Liberty Media, a bajnokság új tulajdonosa miképp faragja majd át a sorozatot (és miképp marad a licensz a Milestone-nál).

 

 

Még mindig cross-gen rója az utakat

 

Szokatlan dolog az, hogy a játékot PlayStation 4-re és Xbox One-ra is kiadják. Ez a két konzol idén már 11 éves lesz, és valamelyest biztosan visszafogja a látványt az, hogy gyengébb platformokról van szó (a Nintendo Switch esetében is ezt lehet mondani, és ott is vannak kompromisszumok, főleg a többjátékos módok esetében). De mindegy is, az első nagyobb újítás a játékban az, hogy a mesterséges intelligencia pilótáit és minket is megkereshetnek ajánlatokkal, és akár eggyel felsőbb kategóriába is léphetünk, vagy csapatot válthatunk. Ezt az F1 2019 már megcsinálta. Tehát öt évvel ezelőtt. Ehhez képest ez jelentős lemaradás. Így Marc Marquez (aki egy nem gyári Ducatin ül épp) akár egy gyári Ducatira is átülhet, és aki a Hondán köt ki, nos, neki sok sikert lehet csak kívánni. A pilótapiac a rivalizálásra és a tavaly elindított kitalált közösségi plaltformra is hat, mert itt is elindulhatnak pletykák arról, hogy ki hova megy. A másik nagy újítás a neurális kisegítő funkciókat érinti: az adaptív nehézségi szintbe nyúltak bele az olasz fejlesztők, így a versenyek és szezonok során felmutatott teljesítményünkhöz (illetve a motorunk képességeihez is) igazodik, hogy a gép miképp teljesít, és minél többet játszunk, annál pontosabban kalibrál, így nem lehet olyan könnyen elrohanni a bajnoki címmel több futammal is a szezon vége előtt.

De ha ezt a funkciót bekapcsoljuk (a ki/bekapcsolás hatásához kelleni fog általában két esemény, mondjuk két szabadedzés, vagy egy szabadedzés és egy időmérő), akkor nem lehet hétvégenként módosítani a nehézségi szinten, viszont cserébe ha zakózunk, akkor a gép is hajlamos lesz erre. Ez csak akkor lenne rubberbanding, ha nagyon le is lassítanának a többiek, hogy utol tudjuk érni őket. A harmadik dolog a versenybírók, és ha a szabadedzés/időmérő során követünk el valami szabálytalanságot, a büntetést a verseny során kell letölteni (időbüntetés, hosszú körös büntetés, másik pilóta időben való visszaengedése). A bírák lehetnek kicsit toleránsak vagy szigorúak. PlayStationön amúgy az R3 gombbal lehet előhozni a szabályokat. Az online versenyekből a bírák kimaradtak, de a Milestone az év során ezzel bővíteni fog. Kissé érthetetlen, hogy miért maradt ki az alapjátékból, de talán nem jön túl későn.

 

 

Még egy kör aszfaltszaggatást

 

A kezelőfelületet le tudták úgy követni, hogy az a TV-s stílust egy az egyben átvette, és végre a dobogós jelenetekbe is belenyúlt a Milestone (sprint dobogók), és nem bántak a pilótákkal kesztyűs kézzel, mert nem viselik azt a pódiumon (ezt tényleg nagyon hosszú ideje látni lehetett). A pályák is kissé másnak hatnak az eddigiekhez képest, mert a megvilágítás módosult, és ebből adódóan a hangulatot is tudták javítani. Lusail (naná, hogy éjszaka), Buddh és Sokol is természetesen játszható. Vannak viszont hiányosságok, ugyanis a megjelenés előtti változatból kimaradt például a telemetria, illetve a 2024-es festések a megjelenésre lesznek a játékban, május 9-étől pedig a 3D-s modellek is az ideire változnak. (Ez azért megintcsak furcsa, hogy ennyire későn oldják meg ezeket.) A Moto3, a Moto2 motorok és festések „nem sokkal a megjelenés után” frissülnek, a MotoE-t pedig csak valamikor 2024 során teszik vissza a játékba. WTF? Legalább a játékmódokat nem utólag bővítik (illetve a pályák, épületek és boxutcák már végleges állapotban voltak már a megjelenés előtt is). Vannak a tutorialok, a MotoGP Academy-ben profivá válhatunk bármelyik pályán (szegmensenként elsajátítva azok csínját-bínját), az időmérő (Time Trial), a Grand Prix, a Championshipben akár régebbi pályákat is használhatunk (ezekből öt van), illetve a Career. A karriermód első szezonjában a Moto3-szezon utolsó három futamon veszünk részt, aztán választhatunk a Moto2 és a MotoGP között, aztán dönthetünk, hogy a pilótapiac a szezon elejétől vagy végétől aktivizálja magát.

A turning pointokkal gyorsabban lehet jobb csapatba vagy magasabb osztályba igazodni, javítani a motor képességeit, és így előnyhöz jutni. A közösségi platformon kialakuló viszony a többi pilótával hatással van arra, hogy miképp viselkednek velünk a pályán, és az igazolósdi során is segíthetnek (vagy keresztbe tehetnek). A dinamikus időjárás szerencsére nem maradt ki (hatalmas visszaesés lett volna, ha kiveszik), de ehhez minimum 25%-os versenytáv kell. Ha offline játszunk, be lehet még állítani a játék sebességét is (60 és 100% közötti értéket lehet megadni), így kicsit lassabbra is vehetjük a tempót. A fizikánál arra törekedett a Milestone, hogy a játékosok visszajelzései mellett a pilótákkal, mérnökökkel és szakértőkkel életszerűbbé tegyék mindezt. Javítani akarták a tanulási görbét a realizmus feláldozása nélkül, hogy a fékezés, a kanyar megkezdése és a nagyobb sebességű kanyarodás a kezdők számára is biztosított lehessen. A matricákat, a bukósisakot, a fenékvédőt és a rajtszámunkat is egyedileg létre lehet hozni, és PlayStationön és Xboxon ez generációk között is mozoghat. A könnyebb kezelhetőségi funkciók pedig a lassabb játéksebességen túl egykezes irányítási lehetőséget, továbbá a színvakoknak eltérő színpalettákat lehet alkalmazni. A multiplayernél nincsen cross-play PC-n és Switch-en (PC-n miért is nincs?) 2-12 pilótának, osztott képernyőn ketten is játszhatunk (Switch-en nem), és a live service elem is jelen van a LiveGP-vel. 12 hónapon át tart, havi 10 eseménnyel; a pontgyűjtésből pedig ranglétra jön létre. Aztán ha ez lejár, mehetünk venni az új játékot jövőre.

 

 

Aprilia a Ducati-had ellen

 

A motorok hangja eléggé érdekesnek hatnak. A Moto3-as KTM eléggé fűnyírónak hatott (még a bukósisakos, jobb analóg karral mozgatható kameranézettel is), viszont a Moto2-ben nehézkesebb a kezelés (jogosan), a hang pedig jóval agresszívabb, ami tetszetős. Általában véve könnyebben megszokhatónak tűnt a fizika, ami tényleg valamelyest precízebbnek hatott. A MotoGP-s motorok talán annyira nem hangzanak jól mint a Moto2-esek, de velük tényleg nehezebb bánni, és ha zakózunk, visszateleportált a motorra (régebben fel lehetett emelni, és mehetni tovább, úgy tűnik, itt van a kisebb visszalépés, ami a stúdiót gyakran jellemzi). A grafika korrekt, de azért erősebb konfigokon biztosan jobb látványt fog mutatni (és PlayStation 5-ön, Xbox Series X-en csak nem lesz panasz a teljesítményre). A mesterséges intelligenciával ezúttal nem volt jelentős panasz.

 

 

KTM = kötetlen, teljesítményorientált motorozás

 

Tavaly hétfelest kapott a MotoGP 23, mert megkomolyodott. Idén egy kicsit feljebb ment, de talán még nem érdemel egy nyolcast megjelenési állapotában. Persze, tavaly júniusban, idén meg májusban jött ki, de azért illett volna a legújabb motorokkal és modellekkel kiadni a játékot. Ettől függetlenül a MotoGP 24 jó, de jövőre mindenki elfelejti.

Köszönjük a kódot Magnew Kft.-nek.

-V-

Pro:

+ Csapatot és márkát válthatnak a motorosok
+ A nehézségi szint hozzánk igazodik
+ Osztott képernyős helyi játék

Kontra:

– Kissé hiányosan jelenik meg (de legalább most fizetős csalás nincs)
– Nem minden motor hangzik valami jól
– Ismét teleportálunk a motorra?


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: gyorsasági motoros-vb évenként jelentkező játékadaptációja

Megjelenés: 22024. május 2.

MotoGP 24

Játékmenet - 7.6
Grafika - 7.4
Fizika - 8.4
Zene/hangok - 6.6
Hangulat - 8

7.6

Nem lesz kifejezetten legendás rész, de legalább nem esett vissza jelentős mértékben

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu