A Monopoly, vagy például a Baldur’s Gate IP-jének tulajdonosa belsőleg akar játékokat fejleszteni, és erre nem kevés pénzt szán a Hasbro: 1 milliárd dollárt, azaz kb. 360 milliárd forintot!
Tavaly a Hasbro nagyot hasított a játékiparból, ugyanis a Monopoly Go és a Baldur’s Gate 3 nagy sikereket hozott össze. De ezeket nem belsőleg készítette a Hasbro, hanem licenszek alapján külsős cégek (a Scopely, illetve a Larian Studios). Talán ezért is akar belsőleg is fejleszteni a Hasbro, akitől Dan Ayoub, a digitális termékfejlesztési igazgató a Hasbro Wizards of the Coast brandjétől (Dungeons & Dragons – erre épül a Baldur’s Gate is) interjút adott a Game Developers Conference-en a Gamesindustry-nak.
„A legnagyobb dolog, amit érdemes leszűrni, és ami őszintén szólva sokakat meglepett, az az, hogy a Hasbro valóban készít videojátékokat. És jelentős befektetéseket eszközöltünk a stúdióstruktúránkba; jelenleg több mint 1 milliárd dollár értékben fejlesztünk játékokat. Amit [az eredeti IP-nkkel, az Exodusszal] próbálunk elérni, az az, hogy a farok csóválja egy kicsit a kutyát, és a dolgok a vállalat számára a másik irányba haladjanak, ami valami új lenne, ahol egy új IP-t hozhatunk létre videojátékokon keresztül, és aztán kihasználva a Hasbro méretét és méretét, más dolgokat is csinálhatunk vele.
A Hasbro egy 100 éves vállalat, amely a játékra épül. Mindig is a játékról szólt, mindig is az emberek szórakoztatásáról. A játék sok ember számára a szórakozás meghatározó formája, és ez a játék egyre csak növekszik. Így a Hasbro számára sok szempontból van értelme, hogy ezen a téren jelen legyen. Az egyik nagyszerű dolog, amit a Baldur’s Gate 3 sikeréből leszűrtünk, hogy az emberek nagyon, nagyon szeretik a nagyszerű, jól kivitelezett D&D játékokat, szóval van valami hasonló. A Snake Eyes pedig, bár nem egy új IP, remélhetőleg a G.I. Joe franchise-nak is új lendületet ad, és új dolgokat tudunk csinálni, és a videojátékokban másképp fejezhetjük ki, mint eddig.
Jelenleg több mint 1 milliárd dollárt költünk videojáték-fejlesztésre, és ez csak ezekre a stúdiókra vonatkozik, nem is beszélve a többi játékipari beruházásról. Határozottan láttam, hogy a vállalat a szavai mellett tetteket is tesz, amikor ezeket a stúdiókat erős vezetők köré építi, és hosszú távon is gondolkodik. A portfóliónk sokkal, de sokkal nagyobb, mint amiről most beszélünk. Amit a videojátékok területén teszünk, az határozottan összhangban van ezzel a beszélgetéssel. A játékok részei annak a dolognak, amikor a vállalat azt mondja, hogy bizonyos dolgokra fog összpontosítani. A videojáték mint kategória ennek egy része. Amit mi itt csinálunk, az igazodik a Hasbro nagyobb stratégiájához.
A vállalat és a magam számára a Baldur’s Gate 3 fantasztikus példája volt a márka hiteles megvalósításának. A játékosok jöttek. Imádták, és többet is kérnek belőle. És azt hiszem, ezt más márkáknál is láthatjuk. Elég idős vagyok ahhoz, hogy emlékezzek a Star Wars-játékok sokaságára, amelyek talán nem voltak olyanok, mint amilyennek játékosként reméltük őket, de amikor ezek a minőségi címek megjelentek, a közönség velük tartott… Az étvágy megvan, ha hitelesek vagyunk, és a minőségre koncentrálunk. És ez abszolút prioritás, és sok szempontból ez az oka annak, hogy ezek a belső stúdiók létrejöttek.
A közös téma, amit az összes ilyen stúdióban látni fogsz, az a vezetés és azok a csapatok, amelyek már korábban is csináltak valamit, amit mi próbálunk csinálni. Minden addig marad a sütőben, ameddig csak kell. Nem fogunk semmit sem siettetni. A videojátékok szerves részét képezik a Hasbro stratégiájának a következő 100 évben, és meg kell győződnünk arról, hogy minden, ami kijön, csúcsminőségű, hiteles, és olyasmi, amire építhetünk, mert most csak néhány stúdióról és néhány játékról beszélünk, de sokkal nagyobb ambícióink vannak ezzel kapcsolatban,” mondta Ayoub.
Jelenleg négy AAA stúdiójuk van: az Atomic Arcade Észak-Karolinában (Snake Eyes GI Joe-játék), a montréali Invoke Studios (Dungeons & Dragons), a texasi Austinban a Skeleton Key (valami ijesztő készül náluk), illetve szintén ebben a városban az Archetype (James Ohlen a BioWare-től egy új IP-n, az Exoduson dolgozik). Az 1990-es években a Hasbro Interactive mellett megszerezte a cég az Atari brandet és a MicroProse-t, hogy retro tematikájú játékokat és PC-s stratégiákat hozzanak létre, ám végül eladták az egészet az Infogramesnek, ami mostanában kezd feltámadni.
Sok sikert nekik…
Forrás: Gamesindustry